måndag 1 juni 2015

Allt går så fort


Tänk att vi redan är inne i Juni månad! Så fort tiden går...man hinner inte riktigt med. Äppelträden som har blommat så sagolikt vackert börjar nu tappa sina blommor. Hostorna håller på att veckla ut sina vackra blad. Trädgården börjar så sakta bli grön och sommarfin.

Förgätmigej i massor...underbart!


Äppelblom...så enkelt men ändå så vackert!

Vad ska man säga...visst är det underbart med Syrener!


Om några veckor kommer Paradisbusken att blomma och under den växer den lilla Flocknävan som också blommar i rosa. Allt förvandlas till ett rosa fluff. Då vill jag inte gå hemifrån, bara sitta och lukta på blommorna som tjuren Ferdinand:-)





Det ser lite magert ut på Tulpanfronten efter bambis härjningar.
Men det var ju snällt att han lämnade några kvar till oss.


Det här ser jag från mitt köksfönster. Äppelblom, Syrener och en stor Blodbok längst bak.
Så vackert att det gör ont! Jag försöker memorera bilden för snart är blomningen över för den här gången...men bilderna kan man återvända till i höstmörkret och trösta sig själv en smula. 

Önskar er alla en ny skön sommarvecka!

Kram
Titti

14 kommentarer:

  1. Önskar dig detsamma Titti! Men nu ska du inte tänka på hösten utan bara njuuta i 4 månader.
    Och det är oxå dags att planera för vår och Ruben med frus, planerade Södertälje-resa i sommar :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Smukke billeder :) Hvor er der mange fine detaljer i din have, så fint med stigen med lanternerne på. Ja, det gælder om at huske og gemme billederne af de blomstrende æbletræer og syrener. Hurra for juni :)

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen vackert nu ute i alla trädgårdar och naturen snart är allt grönt och börjar se dammigt ut. Om solen fick lysa nu så skulle det nästan vara i paradiset vi är. Njuter av det som är och håller mig inne i regnet, det finns mycket att förbereda även där för inflyttningen. Så fint det är på dina bilder hos dig, Jag förstår att du njuter av det du och mannen har skapat det är ni väl värda.
    Ha det så gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Så fantastisk vakkert i trädgården din!!!! Og enda er det mer godt i vente nå som sommeren forhåpentligvis begynner :)))
    Tove:)

    SvaraRadera
  5. Äppelblom och syrener, egentligen kan det inte bli så mycket vackrare. Varje dag, nästan, går jag och tittar efter äppelblommen och snart är det nog dags. Vilken fin stege! har ni gjort den själva eller finns det så fina att köpa?
    En riktigt fin sommarvecka till dig också! Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna-Karin, stegen är köpt på Åhlens för några år sedan/ Titti

      Radera
  6. I år tror jag ändå inte det gått lika fort som många andra vårar då det varit varmare. Så man får njuta, av allt som blommar nu. Fint på dina bilder. / Britt

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder, men nån skön sommarvecka har vi inte att vänta runt Växjö-Alvesta. SMHI meddelade i morse att vi haft den kallaste maj sen 1960-talet. Idag regn och stark vind, men jag har ju mer att göra i trädgården, mycket mer!
    Hoppas din första sommarvecka ser bättre ut.
    Anette

    SvaraRadera
  8. Härlig vy från fönstret! Vyn från mitt köksfönster måste kompletteras. Grannens garage vägg kan jag däremot inte göra något åt. En härlig tid just nu...trots all regn:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Ja, det går alt for fort! Det er litt trist at det er bare 23 dager til solen snur, når vi omtrent ikke har hatt en skikkelig varmeperiode enda...
    Hagen din ser så velstelt ut! Bambi er nå litt snill også da, så lar det stå igjen noen få tulipaner til deg... ;))

    Ha en fin uke!

    SvaraRadera
  10. Dina vackra bilder ser ut att vara tagna i solsken, det framhäver verkligen den tjusiga och frodiga blomningen. Här blåser det från morgon till kväll och sliter och river i allt som växer. Vattnet som kommer vill jag inte klaga på, torka är värre men denna ettriga vind som gör att man får gå klädd i vinterjacka börjar jag tröttna på och stackars fåglar som har ungar, det finns väl knappt några insekter i det kalla vädret.

    ..så välkommen juni med lite sol och ljumma vindar!

    Allt gott!

    /Gunilla

    SvaraRadera
  11. Hihi, jag har ett tag nu tänkt precis tvärtom - "Det går så långsamt". Kanske för att våren här i Skåne kom ganska tidigt, men sedan har gått i snigelfart framåt pga kylan. Stora fördelar med lång blomning mm, men nu är även jag redo för sommarvärme!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  12. Takk for flotte bilder ! Ja juni er en vakker tid, og å gjøre som Ferdinand er virkelig deilig nå :-)
    Ha en fin uke.

    SvaraRadera
  13. Så mange nydelige trær med nydelige blomster. Fantastisk utsikt fra kjøkkevinduet ditt. Det er bare å nyte, så kan vi være glad for våre kamera :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...