måndag 29 juni 2015

Äntligen kom sommaren!



Äntligen kom sommaren med sol och varma sköna vindar.
Morgonkaffe på altanen och tupplur i hängmattan.

Paradisbusken blommar och mycket annat.
Tex nävor, aklejor, iris och en del rosor.





Honungslöken är så fin tycker jag.






Första Klematisen kom med en jätteblomma.

Warszawska nike

Idag var det faktiskt första gången som det kändes riktigt skönt utomhus. Perfekt målarväder...så nu är ytterdörren som ny igen. Och trappan på baksidan fick sig också en uppsnoffsning. När jag ändå var i farten så målade jag lyktorna på altanen också. Om det blir lika gosigt väder i morgon tror jag faktiskt att trätrallarna på altanen också kommer att drabbas av målar-yran.

Nu är det gott att leva!

Kram
Titti



21 kommentarer:

  1. Verkligen härligt! Med solen framme är det så mycket lättare att njuta av alla andra skönheter! Och dem har du gott om!

    SvaraRadera
  2. Ja, endelig! Så godt å høre at sommeren også har kommet til deg. Det var jo absolutt på tide med sommer nå etter en lang og kald vår/forsommer! Nå får vi nyte varmen mens den er her :)
    Du har så myte vakkert i hagen din :)

    Klem

    SvaraRadera
  3. Fina bilder på allt fint som blommar! Och fågel samhället är ju bara så snyggt!!!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Hei Titti. Deilig når det er godt å leve, som du skriver. Vi har hatt noen deilige dager, men i dag øser regnet ned. Trøsten er at det meldes skikkelig sommervær fra onsdag! Ha en fin sommeruke! Klem fra Anne-Kristin

    SvaraRadera
  5. En härlig helg, med sol och värme, då får man energi. Klematisen är helt underbar, och din fina fågelholk, har du några hyresgäster i den?
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maribel! Förra året hade vi flugsnappare som häckade i den, men i år målade min man om holken så sent, så jag tror de hittade något annat ställe att häcka på./ Titti

      Radera
  6. Ja äntligen är det varmt. Och så mycket energi du fick, skönt att du har en hängmatta att pausa i.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja nog är vi värda all värme vi kan få nu efter det kalla och blöta tänk så mycket energi den ger..Har man hus finns det alltid nåt att göra och laga. Lycka till med målandet i sommar Ha en fin och skön vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Ja, visst är det skönt när värmen kommer! Här har det i och för sig regnat idag, men från och med i morgon är det värmebölja utlovat - härligt!
    Älskar fågelholkskolonin!!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  9. Riktigt skönt väder i helgen även här. Idag är det litet grått, men ändå skönt.
    Så fint det ser ut hos dig när sommaren har kommit. Fågelholken är så fin, Du har haft den på bild förut. Flyttar det in fåglar också? / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Britt! I år har vi inte haft några som häckat, men förra året hade vi flugsnappare i holken./ Titti

      Radera
  10. I morse hade jag regn men sen sprack det upp till en underbar dag. Härligt, och härliga lummiga bilder du visar. Klematisen helt underbar och honungslöken likaså. Fågelholken gillade jag också. Jättefin! Vilken energi du har. Det är roligt att måla för det blir så fint. Hoppas sommaren har kommit för att stanna.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  11. Härligt Titti! Vilka fina bilder, honumngslöken, hur ser den ut när den börjar komma upp? Jag har också satt den , som ska komma i år!
    Ha det så mysigt i din helt underbara trädgård!
    Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  12. Den ljusa alunroten så läcker med revsuga och olika nyanser av grönt. Nu verkar det som sommaren kommit på allvar.
    Ser just på bilden i kanten att jag köpte en precis lika dan fågelbur som du igår. Sött med rosa blomma i.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  13. Man kan riktigt känna sommaren genom dina vackra, känsliga bilder.

    Ha det så gott där i hängmattan!

    SvaraRadera
  14. Så fint du har det! Tänk att sitta på den fina vita bänken där i solen och njuta av sommaren./Susanne

    SvaraRadera
  15. Så herlig du har det under Paradisbusken. Den er bare så nydelig. Flotte klematis også, også så tidlig! Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  16. Hej igen!
    Tackar för tipsen om krukor. Fixar jag imorgon.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  17. Underbara bilder....visst är det härligt med sommar....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  18. Oj, vilken baddare till Klematis!
    VIsst är det skönt att sommarvärmen kommit! Jag skall också igång att börja måla snart (staket), har slipat och målartvättat, det var så himla smutsigt. Men jag orkar bara jobba morgnar och kvällar, mitt på dan är det alldeles för varmt... man skall inte klaga och det gör jag inte, för då vilar jag ;)

    Ha de gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  19. Heisan! Nydelig stor Klematis og gulligt fulglehus. Hvor får man tag på det?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...