tisdag 2 juni 2015

Lugnet före stormen


Det har stormat hela dagen idag, ett tag trodde jag att träden skulle gå av på mitten så hemskt blåste det. Blåst är något jag inte klarar, det sätter alltid igång min Meniér-yrsel och jag känner mig olustig och illamående mest hela tiden. Så idag blev en innedag, jag fick hela huset städat och vi bjöd över några vänner på middag. Så dagen blev trevlig i alla fall. Nu sitter jag här och väntar på mitt "sömntåg" och under tiden tittar jag på gårdagens bilder från innergården. Då var vädret stilla och lugnt...lugnet före stormen!


Maken hjälpte mig att sätta upp en av fågelburarna på en stolpe, och en lila hänglobelia passade så fint i buren. I korgen har jag satt rosa nejlikor.


Nu tycker jag att det börjar se riktigt mysigt ut i den här hörnan. Tänk vad några blommor kan göra för trevnaden ändå.


Min mammas gamla kanna från Neapel fick pryda bordet tillsammans med några syrenkvistar. Den lilla dvärgsyrenen i tunnan blommar snart, och då är det härligt att sitta här och fika. Jag hoppas att tisdagen blir mindre blåsig för nu längtar jag efter en skön dag i trädgården. Jag har börjat klippa häckarna och en del buskar som jag formklipper ett par gånger om året. Skönt när det är gjort. 


Nu har klockan passerat midnatt och första dagen på sommaren har gått till ända. Nu är det bara nittionio kvar!


Bli glad min själ åt vad du har
nu har du hundra sommardar
och detta är den första
När solens lopp sin ände tar
då har du nittionio kvar
och någon blir den största

Av Caj Lundgren 


Kram
Titti

13 kommentarer:

  1. Så mysigt du gjort! Sommar blommor har jag inte vågat börja med än. Det blåste storm här också igår. Man drar sig för att gå ut, men jag trotsade vinden en stund för att sätta stödpinnar åt pionerna innan dom lägger ner sig.
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk vad lite blommor kan göra! Fint att sätta en grusnejlika i en sån bur.... Jag har nog nån över ;)

    Ha nu en härlig dag i trädgården. Jag får vänta tills kontorstiden är slut och hoppas solen finns kvar då!

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Det har blåst även här idag. Åkte buss och skulle kliva av då kom det en vindby så jag knappt kom av bussen och regnet vräkte ner någon minut. Nog är det ett underligt väder vi har. Skönt att kika på dina fina bilder från din hörna. Det är så fint med låga träd i krukor. Har du den står ute om vintern
    Ha n en bättre dag men regnig( här i alla fall)
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dvärgsyrener är väldigt tåliga, vi har de utomhus året runt/ Titti

      Radera
  4. Det blev innedag här igår också. Riktigt ruskväder med blåst och regn. Idag är det bättre :) Fint med buren och dikten är klockren, så skönt när alla förväntningar finns framför en.
    Hoppas ni har bättre väder idag!

    SvaraRadera
  5. Så vackert du har i din hörna.kan tänka mig att där är mysigt att sitta med en kopp kaffe och bara njuta .
    Ha det bra.

    SvaraRadera
  6. Så trevligt det ser ut. Fågelburen på stolpen, är läcker.
    Ha en fin dag, utan blåst.
    Marika

    SvaraRadera
  7. På dina bilder skulle man kunna tro att det var sommar. Varken blåst eller regn märker man. Hoppas, hoppas att det snart blir möjlighet till fika utomhus. / Britt

    SvaraRadera
  8. Så mysigt det ser ut! Snyggt med fågelburen på stolpen! Men hur i all världen får du blomman att fördela sig så fint ut genom spjälorna utan att den går sönder? Blåst är verkligen ett elände, särskilt denna tid på året när man har mycket krukor och saker utplacerade.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  9. Her har det blåst i flere dager nå, og så hardt at flere tunge og store camellia i potter veltet! Regn og vind, nei nå må vi få varmere vær!
    Så koselig det ble med fugleburene :)

    SvaraRadera
  10. Så mysigt och trevligt på din innergård....!!!
    Blåser gör det även här....nä det stormar faktiskt och saker flyger kors och tvärs....inte trevligt....hoppas att det avtar snart och värmen kommer dom resterande 99 dagarna....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker plats på innergården, där skulle jag gärna sitta.
    Här har blåst i två dagar nu och regnat en hel del.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vad fint du fått till det på innergården. Ser så mysigt och ombonat ut med alla fina saker och blommor och så ser det somrigt ut. Vi behöver lite sommar nu när vädret är som om det vore oktober och inte maj-juni. Fin dikt, den kändes löftesrik inför sommaren.
    Ha det så gott trots vädereländet! Anna-Karin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...