måndag 15 juni 2015

På kvällskvisten



Innan solen går ner tar jag en liten kvällspromenad genom trädgården.

Syrenerna har snart blommat över, men ännu finns några blommor kvar.
Små buketter i de lila vaserna, som egentligen är ljuslyktor, men det går ju lika bra så här.
De doftar när jag tar i dem...härligt.



Kantnepetan väller ut över gräsmattan...lite bökigt när man ska klippa gräset.
Men det är så sött och romantiskt med det rufsiga, så det är kärt besvär.

Det blå till vänster är Revsugan "Chocolate chip" som har en härlig blå färg.


Ljuset räcker nästan inte till för att fotografera, nu har solen gått ner bakom trädtopparna.
Men här och där silar ljuset fram. Jag gillar den här stunden. Allt är lugnt och fridfullt.
Bara koltrastens serenader hörs.




I växthuset växer gurkorna på rad. Vi har redan hunnit äta upp flera stycken.
Och på innergården tokblommar dvärgsyrenerna. Doften är nästan berusande.



Snart börjar "klematissarna" vid lusthuset att blomma.


En liten näva har planterat sig själv framför bryggan. Där passar den riktigt bra.

Och blågullen är också välkommen där den hamnat av sig själv. 
Jag har blivit lite vek på gamla dar och låter trädgården styra rätt mycket själv.
Går bara in ibland och "korrigerar" lite.


Även om det är lite blåsigt och kyligt så är det härligt att det äntligen
 blev lite sommar.


Kram
Titti


14 kommentarer:

  1. Så fint du har det!
    Jo, kantnepetan väller ut, det konstaterade jag idag hemma hos mig också, men det är fint!

    Ha de gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!
    Ja visst är det hittills (förutom ett par dagar) en liten kylig sommar. Men dock sommar :)

    Jag längtar tills semestern och 4 veckor. Då tror jag nog att sommaren kommit med värme oxå! Och fram till dess så gör jag som du: Njuter på kvällskvisten <3

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Härlig vandring där i kvällningen... Känner doften av syrén. Kikar här, kikar där. Så fin din dvärgsyrén är. Tackar för en härlig tur...
    gör
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Vakre kveldsbilder fra hagen din! Syriner i små vaser ser veldig søtt ut. Her er de også nesten avblomstret, og dvergsyrinene tar over. De har en fantastisk duft ja. Jeg har to stykker, og snart fyller de hele hagen med nydelig duft. Lysthuset ditt er så vakkert, og det blir nok vakkert når clematisene begynner å blomstre der!

    Ha det godt!

    SvaraRadera
  5. Vackert och välordnat! Ni är långt före oss nu, börjar tro att det nog aldrig blir ngn riktig sommar här i år.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Så fint ni har det. Underbar blomning och så snygga pergolor, spaljeer och sittplatser. Den blå färgen på "chocolate chip" var verkligen underbar. Så intensiv jämfört med den vanliga som jag har. Visst är det lite härligt att ibland se vad växterna hittar på själva och sen gå in och korrigera lite när de drar iväg så det inte blir så snyggt. Hos dig är det jättesnyggt och välskött.
    Ha en fin vecka! Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Så fint det är i din trädgård. Vackert lusthus. Mina gurkor dröjer ett tag till. Men snart får jag smaka, det är härligt att plocka egna grönsaker. Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Trevliga sittplatser och härliga färger i din trädgård, harmoni!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ser du någon som smyger omkring på kvällen och njuter i trädgården, kan det vara jag. Det är så fint, så fint. / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Britt, du är så välkommen! Jag bjuder på fika:-)

      Radera
  10. Åhh det är sååå fint hos dig - jag bara njuter !!
    Så vackert med kantnepetan som väller över kanten precis så där som man drömmer om !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  11. Så härligt sommarlikt det är hos dig. Det går fort med allt när värmen kommer efter allt regn
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  12. Så mycket fint och somrigt! Hoppas att ni fick en fin midsommar! Kram Elin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...