onsdag 3 juni 2015

Syrener, syrener, syrener...

Ute viner stormen. Undrar om det blir något kvar av trädgården efter denna dag? Överallt ligger nedfallna grenar och blad, sommarblommorna som stod på avhärdning med täckväv runt sig har nästan blåst bort. Själv är jag vansinnigt trött på denna blåst och har definitivt inte lust att ha rätt mental inställning denna dag. Jag är helt enkelt trädgårdsdeprimerad! 






Vad jag behöver är lite trädgårdsterapi!






Så det fick bli massor av syrenbilder på längden och på tvären. Sen kändes det faktiskt lite bättre. 

Det fick bli ett litet collage också. Sedan kändes det väldigt mycket bättre.
Tänk vad bra det är med trädgårdsterapi! Det fungerar alltid!
Nu är jag glad igen:-)

Kram
Titti

20 kommentarer:

  1. Syrener är underbara. Dina bilder är jättevackra. Och jag gillar verkligen rummet! Så ljust och fint!
    Må så gott

    SvaraRadera
  2. Underbar syren. Snart blir det varmare. Håll ut!

    SvaraRadera
  3. Syren är en buske som nog alltid kommer att följa med mig. De är så fina både med doften och de underbara klasarna och så många färger och sorter det finns. Hos mig har de nästan slagit ut lite längre upp på backen är de mer utslagna. I år kan fröken få en bukett på examensdagen
    Ha en bra torsdag värmen är på väg säger de, hoppas vi kan lita på det.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Så nydelige bilder du viser frem. Syren er fantastisk og interiør og design så bra. Absolutt til å bli glad av for oss andre også. Liker så godt spisebordet. Det ligner på et bord mine foreldrer hadde, og jeg har lett lenge etter noe lignende uten å lykkes. Flott!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bukett och vilket fin ljus det var i den första bilden.
    Jo jag har det också tufft. Huvudvärk och illamående och feberkänsla - suck!
    Det känns som det aldrig tar slut. Jag kan knappt vara ute och har så mycket att fixa med.
    Hoppas du får några fina dagar framöver.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  6. Så vakkert du har det hos deg! Ser ut som det er tatt fra en interiørkatalog! Syriner er så vakre ja, og i år får vi lenge glede av de pga. det kjølige været.
    Ja, jeg blir også hagedeprimert! I går blåste det så fælt her at jeg orket ikke å være ute. Fælt at det blir sånn nå midt på sommeren...

    Klem

    SvaraRadera
  7. Underbara syrener! Vackra och fantastisk doft! Ja, förstår känslan, smått desperat längtan efter snällare väderlek. Ett vackert ljus i dina bilder, löfterikt.
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  8. ..och så blev det lite terapi för oss andra också - tack för det! Hoppas på bättre och lugnare väder för dig idag, här har blåsten avtagit och solen lyser så det kommer säkert snart uppåt landet också.
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  9. Vad mycket sommarkänsla i bilderna. Fint arrangerade ihop med gammalt (?) porslin. Man kan nästan känna doften (inte av porslinet, men syrenerna). / Britt

    SvaraRadera
  10. Tack för att vi fick kika in inomhus hos dig, så stämningsfullt och fint! Blir dessutom riktigt avundsjuk på er alla som kan ta så snygga bilder.
    Är det någon som har tips på hur man kan få syren att klara sig som snittblomma i vas? Ett dygn är min rekord. Snopet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marta, man ska skrapa bort 5 cm av de vedartade stjälkarna och sätta dem i varmt vatten och låta det svalna, häll sedan bort vattnet och ersätt det med nytt kallt vatten./ Titti

      Radera
  11. Tänk vad vackra ljuvligt doftande syrener kan pigga upp !
    Jag har inga i trädgården utan har plockat från den höga övergivna syrenhäcken på jobbet. Men i går hade den börjat vissna, lite sorgligt att de redan är överblommade.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  12. Underbara syrenbuketter, jag blir sugen att ta in några kvistar. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  13. Tack för terapin det behövde jag också, verkligen! Det är så kallt och blött här.
    Hoppas vi får värme snart!

    SvaraRadera
  14. Skönt att din trädgårdsdepression gick över. Nu är min streptocarpus i klass med dina, men jag har bara en. Vi har regn idag...
    Kram

    SvaraRadera
  15. Ja jösses så det blåser..och VARMT är det, 25 kladdiga grader och det lär nog bli åska i natt! Puh! Älskade och fina syrener...
    Önskar dig en skön lördag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  16. Åh kära du tänkte jag, trädgårdsdeprimerad, jag känner igen det där när man förtvivlat ser mycket blir förstört. Men så skönt att man snabbt kan käna lite inspiration, så vackra bilder och vilket ljus i rummet! Man kan inte bli annat än Glad av det! Allt gott! Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  17. Jo, blåsten är nog värst, värre än regn och kyla. Dina fina syrenbilder piggar upp och det är tur man kan ta tag i något inspirerande när vädrets makter inte är på trädgårdens och vår sida. Nu måste snart sommaren komma, det tror jag.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  18. Åh, tack för att du bjöd på den underbara trädgårdsterapin! Underbara bilder med mycket sommarljus!
    Kram Milla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...