torsdag 2 juli 2015

Så vackert att det gör ont...


Hjälp, jag får ingenting gjort. Har inte gjort något vettigt på hela dagen. Går bara runt och njuter av solen, värmen och alla vackra blommor. Känner mig som Ferdinand, vill bara sitta under min paradisbuske och njuta av det vackra.

Älskar den lilla flocknävan som väller ut över kanten. Och över hela härligheten hänger paradisbuskens vackra blommor. Då och då dalar några blommor sakta ner på gräsmattan.



Så vackert att det gör ont!

Digitalis blommar också.

De sista penséerna simmar runt i ett fågelbad.


Paradisbusken sett från nedre trädgården.


Och från andra hållet. Nu har ni kanske redan tröttnat på min paradisbuske.
Förlåt mig, men jag är så svag för den. Jag har ju väntat hela långa vintern på att få se den blomma igen. Nu vill jag inte missa en minut.
Ska försöka skärpa mig! Inga fler paradisbusk-bilder!
(tror jag)


De första pionerna slog ut för några timmar sedan.
Bowl of beauty och Sarah Bernardt blev först.



Även småkrypen gillar pionerna!


Och till sist en gammal namnlös ros som har börjat blomma.
Den förärar jag mina 2 nya följare.
Välkomna!


Ha det skönt i solskenet!

Kram
Titti

13 kommentarer:

  1. Nog ska man få frossa i det man tycker allra mest om. Och jag njuter av bilderna, kan bara hålla med, det är så vackert så det gör ont. Ha det fint!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  2. Vilket överdåd! Och jag har inget emot att titta på din paradisbuske. Själv har jag väntat länge på att min ska börja blomma. Förra året hade den några få blommor, i år några fler. Men jag får nog vänta några år till innan min blommar lika fantastiskt som din.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  3. Sommer når det er bedst :) Og man må have lov at nyde og lave ingenting. Så smukke billeder :)

    SvaraRadera
  4. Du har ju bara så fint!
    Välkommen hit förresten ;)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Jeg blir ikke lei av paradisbusken din, så bare ta flere bilder for min del :))
    Den er utrolig vakker ja, og jeg forstår deg veldig godt for den er nydelig! Nyt hvert øyeblikk både av varmen og blomstene. Her melder de om regn på søndag, så dette flotte været varer ikke evig...

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Så klart att du ska njuta! Känner igen det där, kan liksom inte låta bli att se och uppleva något om och om igen. Blir mååååånga bilder, men härliga bilder, så vaddå? Paradisbuske, ett passande namn... =o))
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Så fint och paradisbusken är väl underbar när den blommar. Vi har också en sån.Just nu är allt helt otroligt vackert. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  8. Bäst att ta det lugnt i denna hetta, och snart kommer svalare väder.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Fantastiska bilder som verkligen förmedlar allt det vackra!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  10. Förstår att du njuter:) Paradisbusken är underbar!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Ja jag förstår berkligen också att du njuter, din paradisbuske är fantastisk ochni har det sååå fint!

    Hoppas att meterologerna har fel nu och att vi får lite värme!

    Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  12. Håll inte tillbaka för vår skull - paradisbusken är fantastisk! Vi har också några sådana i trädgården, men ingen som kommer i närheten av denna!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...