måndag 27 juli 2015

Tematrädgårdarna i Enköping


                                                  Asien


Europa







Afrika










Sydamerika








Antarktis


Gofika på Café Magnifik




Mängden bilder kanske avslöjar vilka trädgårdar jag blev mest förtjust i. Afrika och Sydamerika fick mitt hjärta med alla starka färger och lustiga infall. Det var också här som man hade tak över huvudet när man fotograferade. Bra när regnet öser ner utanför. Det blev lite bökigt att hålla i paraplyet och kameran samtidigt i de andra trädgårdarna. Fast man borde kanske blivit van efter den här blöta sommaren. Det var i alla fall väldigt skönt att komma in på café Magnifik och få en kopp varmt kaffe efteråt. En liten Budapest-rulle slank ner också, sen mådde vi prima:-)

Öroninflammationen jag drog på mig håller på att ge sig som tur är. Eftersom jag bara hör på ena örat är man lite extra orolig när just det örat drabbas. Men allt ordnar sig så småningom. Bara man tar det lugnt.

Önskar er alla en skön sommarvecka!

Kram
Titti

11 kommentarer:

  1. Tack för fatastiska bilder! Mer sånt i svenska trädgårdar. Jag gillar fantasin och glädjen och de annorlunda ideérna. Inte kul med ont örat-hoppas det går över snabbt!

    SvaraRadera
  2. Så flotte bilder, og for et spennende sted! Likte godt måten alt var delt opp på. Kunne godt hatt en sånn asiatisk hage :)

    Ha en fin dag!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Kul att få se andra trädgårdar och parker. Konstaterar att jag inte kom dit i år heller. Får skylla på jobb och dåligt väder. Det får bli ett annat år...igen. Gillar Asien delen med gruset och de tre runda buskarna.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Här var det färgsprakande, och fint. Gillar de milda färgerna i Antarktis, med någon starkare färg till. Hoppas ditt öra blir bra, det är inte kul med öroninflammation.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Mycket roligt att se på, men kanske inte så lätt att ta efter i sin egen trädgård. Krya på dig. / Britt

    SvaraRadera
  6. Vilka fina och inspirerande bilder både i det här och i förra inlägget. Det skulle förstås vara ännu vackrare i solsken men vi har också haft regn på våra utflykter så paraplyerna har fått ligga bak i bilen istället för solstolarna denna sommar. Krya nu på dig för det där med öronen lät inget vidare.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Lyckliga Enköpingsbor som har så mycket fint i trädgårdsväg.
    Krya på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så himla läckert och inspirerande! Kul att se!
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  9. De afrikanska färgstarka tygerna, de fångade mig mest. Dock lite kluven till "hyddan" och skjulet, som känns lite stereotypiskt i skildringen av just Afrika. Men det är jag. Nåväl, härligt med "jorden runt"-vandring ovädret till trots. Tack för bilderna, roligt att se.
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  10. Vilka färgstarka och annorlunda trädgårdar, kul att se förstår jag!

    Inte kul med ont i örat! Krya på dig!

    SvaraRadera
  11. Det var ambitiösa teman. Ser spännande var och en på sitt sätt. Bufapestbakelse låter som en utmärkt avrundning. Blir riktigt sugen.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...