onsdag 22 juli 2015

Uppe med tuppen


Jag vaknade kl 6 av att solen tittade in genom fönstret. Lite ovanligt för mig, som är en inbiten sömntuta. Jag drabbades av en plötslig lust att gå ut och klippa häckarna. Men innan jag druckit kaffet klart började det mulna på, och nu regnar det lite. Egentligen är det ju toppen att klippa häcken när det regnar, men inspirationen försvann och nu sitter jag här vid datorn istället. Kanske går jag ut om en stund...om jag får lust.








Det blev inget morgonkaffe ute idag...

Den lilla klängrosen till höger är Ballerina. Jag hoppas att den ska börja klänga sig upp på spaljén till nästa sommar. Den är så söt med de olika rosa nyanserna. Bakom den klättrar Klematis Juuli.  I zinkbaljan ligger en av mina grodkompisar och latar sig.



Det blir så härligt glittrigt ljus så här tidigt på morgonen, och skuggorna bildar vackra mönster på väggen. På bordet står en Rosenblund. En av mina absoluta favoriter. Igår fick jag lära mig att den går att övervintra i sin kruka inomhus. Så det tänker jag testa i vinter. Vore ju toppen om det gick för den är lite svår att få tag på.

Ha en skön dag!

Kram
Titti

13 kommentarer:

  1. Det er sørgelig med så mye regn som du har fått i sommer! Her regnet det litt i går, men i dag skinner solen igjen. Jeg skal sende deg litt sol herfra!

    Trøsteklem fra Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marit! Precis vad vi behöver/ Kram Titti

      Radera
  2. Jag vaknade också tidigt men somnade om. Inget regn ännu idag. Rosenblund är en jättesöt liten växt, har aldrig sett den till försäljning.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ibland faller lustiga infall på. Här är rätt jämngrått även om det inte regnar just nu. Men utefrukost eller fm-fika tror jag inte det passar för. / Britt

    SvaraRadera
  4. Grått här med, inget regn ännu, solen skymtar bland molnen, så kanske det blir fint.
    Hönan ser ut att trivas liksom de fina kängorna.
    Ha det fint! Marika

    SvaraRadera
  5. Regn och grått ja. Fast det regnet som kom härom dagen var verkligen välbehövligt. Så torrt i rabatterna. Det ärmysigt att sitta inne också och fika när det regnar så länge man vet att det snart kommer sol. Idag har vi haft en härlig dag!
    Kram på dig
    Milla

    SvaraRadera
  6. På min semester nu gick jag upp tidigt varje morgon, det var som att jag inte ville sova bort semestern. Men oj vad trött jag är på morgnarna nu, när jag börjat jobba! Konstigt!

    Vad fint du har hemma hos dig!

    Allt gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  7. Rosenblund...vilket vackert namn och en passande namn för mig som också är en sömntuta! Otroligt vackert du har det och mysig sittplats. Ja det är sol och regn om vartannat dagarna igenom, märkligt...gräset och kirskålen frodas ha ha!
    Sommarkram till dig från en vissen Titti

    SvaraRadera
  8. Du har så många fina små platser i din trädgård. den där ballerinan den såg fin ut, Undrar om den blir stor eller.... Regn har vi fått lite men molnen har dominerat just nu är det så skönt ute här hos mig
    Ha en fin och bra torsdag
    kram Meta

    SvaraRadera
  9. Så nydelige bilder du viser. Herlig å se at solen titter frem på dine fantastiske plasser rundt omkring. Riktig sjarmerende og koselig. Ha det godt.

    SvaraRadera
  10. Gillar grodan! Vet inte vad det är med grodor, men nåt särskilt är det som gör att man fastnar för dem. Häromdagen när jag lyfte på en buske tyckte jag att en av stenarna som låg där såg konstig ut. Det var ingen sten. Det var en livs levande groda. Fattar inte hur den hamnat hos mig.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  11. Har också lagt ut kaffe fast mot sniglarna, de älskar visst de små liljeskotten har jag sett. Får nog lägga dit mer till nästa år. Regnet tar ju bort en del
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  12. Omväxlande väderlek. Eller bus.
    Så söt tuppen är!
    Hade en Rosenblund en gång... De är så fina.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...