onsdag 16 september 2015

Årstiden som inte kunde bestämma sig...


Vädret är väldigt lynnigt just nu! Det känns nästan som att dansa vals...ett steg hit, två steg dit...en dag sol, två dagar regn och rusk...en dag varmt, två dagar kallt...hit och dit, hit och dit!

Höst


Sommar


Höst


Höst



Sommar

Höst

Sommar

Höst


Inte undra på att man blir lite förvirrad. Idag har solen strålat från en blå himmel, men jag har jobbat natt och därför låg jag och sov bort den vackra dagen. Igår däremot var jag ledig, då regnade det. Det kan väl kallas dålig tajming! I morgon är jag ledig...vi får se hur det blir då...hade ju tänkt sätta tulpanlökar. Annars får det bli en annan dag:-)

Ha det gott!

Kram
Titti

20 kommentarer:

  1. Åh vilken fin fuchsia. Ja vädret växlar och vi har äntligen fått lite regn, varmt för årstiden. Härligt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vakre er de, både sommer og høstbildene dine. Så spennende farge du har på Fuchsiaen. En sånn har jeg ikke sett tidligere. Ha det godt. Hilsen fra Liv

    SvaraRadera
  3. Ja, det er akkurat sånn nå. Det avhenger av hva man ser på. Du har skildret det veldig fint. Håper du får fint vær så det kommer løk i jorda.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  4. Hoppas på lite bättre väder än vi haft sista dagarna. Inte så att det regnar hela tiden, men så oregelbundet så man vet inte när det kommer nästa gång.
    Lycka till med planteringen! Ha i alla fall en skön ledig dag!

    SvaraRadera
  5. Ja snacka om att inte kunna bestämma sig! I kväll efter jobbet så gick vi en runda i trädgården och såg att ett äppelträd hade mängder av blommor!?

    Inte normalt!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ha ha det var ett roligt inlägg. Precis så är det även här.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  7. Ja nog är vädret ombytligt. Idag regnar det ...och jag har turen att jobba då. Vi får dock se till helgen då jag är ledig. Hoppas du prickar in en ledig och solig dag!

    SvaraRadera
  8. Ja, det er sant, været er ubestemmelig for tiden... Nydelige bilder fra hagen din med både sommer og høst!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  9. Hej Titti!
    Det var en fin vals du bjuder upp till. Igår var en riktigt fin dag, men idag är det regn och rusk.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  10. Åhh så vackra bilder !
    Idag störtregnar det och jag skall cykla till jobbet. Hoppas det är uppehåll precis då, annars är det riktigt mysigt med regnet som smattrar, tända ljus och fröknäcke i ugnen.
    Fast något gjort i trädgården blir det inte. Har också tänkt att sätta lökar men hoppas på en fin helg i stället.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  11. Jag njuter av dina fina bilder det behövs när det är så där lagom trist både ute och i sinnet. På en av dina bilder är det ett gräs och några brunaktiga blad. Undrar om det kan vara en växt som jag har men inte har en aning om va den heter. Vad heter din växt ? Min vissnar ner över vintern men är så fin hela sommaren.
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Meta! Gräset är ett gulbladigt Hakone-gräs, de mörka bladen tillhör en liten Japansk Lönn, minns inte sorten i skrivande stund./ Titti

      Radera
  12. Fina bilder vilken årstid som helst. Här är det verkligen höstkänsla även om solen är framme ibland. Idag kunde man ha tvätten ute. /Britt

    SvaraRadera
  13. Och mitt i alltihop kan man upptäcka en gnutta vår. Jag hittade nämligen en blommande vitsippa i min dunge häromdagen! Helt galet och verkligen fel årstid.

    Kram!

    SvaraRadera
  14. Ja det är en märklig tid nu! Hoppas på att värmen håller i sig länge! Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  15. Träffsäker iakttagelse, sommaren och hösten kämpar om herraväldet men vi vet ju på förhand vem som vinner.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  16. Fine sommer/høst bilder !
    Vi får nyte de varme høstdagene, og få med oss litt ekstra sommer :-)
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  17. Jo nog valsas det hit och dit och nu kom vi i bra takt lagom till helgen. Solen skiner idag!
    Tack för din kommentar hos mig! Jo det stämmer bra, Cotoneaster radicans 'Eichholz' är det som kryper över stenarna. En jättefin växt!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  18. Underbara bilder antingen det är höst eller sommar eller tvärtom, hi hi . . .
    Det finns fortfarande mycket vackert i trädgården att njuta av, men min känsla börjar avta för något något större projekt. Med väderleks ombyten blir min kropp ledsen. Snart dax att gå i ide. *fniss *

    Ha de gott/ Eva

    SvaraRadera
  19. Ja, verkligen aprilväder i september! Skönt så länge de varma dagarna finns, även om de inte dominerar. Snart är det ju kallt varje dag...:-(
    Kram
    Elin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...