tisdag 22 september 2015

Hon som lekte med blommor


Efter att ha arbetat natt hela helgen och sovit till halv fyra på måndag-eftermiddagen kände jag att det var dags för lite blomsterlek. Det är som balsam för själen och humöret blir på topp efter bara en liten stund. Trädgårdsterapi är det bästa som finns! Och nu när frosten närmar sig så kan man unna sig att frossa i Dahliornas blommor. Då blir avskedet lite mindre sorgligt.












Det är fler än jag som leker med blommorna! Fjärilar och humlor flyger 
fortfarande omkring och njuter av det som blommar. 


Nu hoppas jag på en skön och solig höstvecka. Jag har en hel del att göra i trädgården innan säsongen är över. I hallen står en stor kasse med lökar som ska i jorden och en ny rabatt ska grävas till nya växter som stått och väntat i sina krukor allt för länge. Så det är bara att kavla upp ärmarna och sätta igång.

Ha det gott!

Kram
Titti

14 kommentarer:

  1. Åhh vilken härlig dahliafrossa !
    Javisst är det en hel att göra även den här tiden i trädgården. Har också växter som står och stampar och som skall ner i jorden. Allt för att det skall bli så vackert till våren.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Så många dahlior du har att leka med! =o))
    Jag har inte en endaste en... än. Får nog tillägga ett än, för ser ju att de bjuder härlig höstblomning.
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Vilket roligt uppmuntrande tips att leka med blommorna. Sen låter det väldigt kul med nya projekt och lökplantering också.
    Ha en bra trädgårdsvecka!

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara dahlior och vad fint du arrangerar (leker fram) det vackra. Det var verkligen fina och inspirerande bilder att frossa i. Lycka till med grävning och lökplantering och ha en riktigt fin vecka ute i den vackra hösten.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Deilig å kunne leke litt med blomstene. Blir i godt humør av de bildene.
    Vi har en masse som gjenstår i hagen før høsten, og da er det kjedelig med øsende
    regn...
    Ha en fin uke :-)

    SvaraRadera
  6. Hei! Så fint det ble. Det er litt av en luksusfølelse å kunne leke med vakre dahlia. Driver litt med den leken selv. Innmari morsomt å sett sammen ulike farger og former.
    Jeg håper ikke frosten kommer på lenge enda.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  7. Många fina dahlior du har. Hoppas inte bara på en fin vecka utan flera fina veckor för jag har knappt börjat höstandet och har dessutom grönsaker att skörda.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Vilken rolig och passande rubrik. Det är du det!
    Jag hoppas också på fint väder är liksom inte på hösten ännu.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  9. Imponerande många dahlior du har. Kan bara hålla med om att trädgård hjälper och även jag ska göra en hel del innan frosten kommer. Hoppas på uppehållsväder.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Nydelige bilder av Dahlia i alle varianter. Så nydelige farger det er på dine. Skjønner godt at du koser deg :-) Fortsett med det. Hilsen fra Liv

    SvaraRadera
  11. Så många fina Dahlior, jag har så få blommor på dem, så de får sitta kvar.
    Hoppas hösten bjuder på riktigt fina dagar, så allt blir gjort.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  12. Men vilka underbara dahlior, man kan ju få dahliafeber för mindre. Har läst ikapp lite hos dig, och tittat ikapp ska jag säga för det är verkligen sköna bilder. Vi hoppas på en riktigt ljuvlig höst, vill ha måååånga fina dagar ännu.

    SvaraRadera
  13. Underbara dahlior! Jag har nog inte sett dahlian tidigare, men till våren ska jag ha span på knölar och skaffa mig några tjusiga! :)

    SvaraRadera
  14. Ja många fina veckor vill vi ha med lite härlig höstvärme o sol vill vi ha, ellerhur? :) trädgårdsarbete o hälsa för själen! Ha det gott, kram Ewa :) vackra dahlior!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...