tisdag 15 september 2015

Höstrusk


Nu känns det verkligen att sensommar börjar glida in i höst. Det har regnat och blåst hela morgonen. Jag har precis varit ute och rättat till krukor som blåst omkull. Fiskarna fick lite mat och jag tog en tur in i växthuset och plockade in mogna tomater. Burr! Det var skönt att komma in igen.





Klockrankan kommer med massor av blommor.

Jag gillar att dekorera fågelbaden med blommor. Men fåglarna har inte riktigt fattat det fina i kråksången. De roar sig med att slänga ut blommorna eller plocka sönder dem i små, små bitar. Så här kan det se ut efter några timmar.




Alunroten "Black beauty" och Buddleja  davidii "Royal red"
klär varandra fint.


Igår hade vi en underbar sensommardag, och jag var ute hela dagen i trädgården.


Rosenskäran " Double Click Rose Bonbon" är ljuvlig.
Som den har blommat i sommar!


Ha det gott i stugorna!

Kram
Titti

13 kommentarer:

  1. Så vakkert det er i hagen din nå! Skulle ikke tro det var høst hos deg, nei :)
    Her holder vi på å regne bort. Det har kommet 80 mm på to dager :(
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Du ser fortfarande ut att ha sommar, trots lite rödkantade blad på första bilden. Fortfarande mycket härligt att njuta av!
    Fåglarna har sitt eget sinne för skönhet, för visst är deras skapelse också fin!

    SvaraRadera
  3. Visst är det mycket kura inne just nu. I trädgården har jag inte lust att plocka bort så mycket hopas på fina dagar i sep och lite in i okt. Tycker det har tagit lite för fort slut på sommarn i år om man kalla det sommar vill säga. Hos dig blommar en hel del än ser jag. I mitt fågelbad ligger rostiga grodor det gillar inte fåglarna för i det är de nästan aldrig.Tur att jag har ett till.
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker Rosenskära! Har haft några vita i år för första gången. Det lär bli fler.
    Trist med fåglarna som inte är överens med dig! Här pågår just nu en kamp med en söt liten kanin som tyvärr har hittat mina Klöver. Den har tuggat av i en helt rak linje längs kanterna på krukorna. Hur fult som helst!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  5. Hei! Det er sommervakkert i hagen din fremdeles. Alunrot og sommerfuglbusk er veldig flott sammen.
    Her har det regnet i mengder i dag og det er meldt om mye mer. Uff
    Ha det godt! Klem Anne

    SvaraRadera
  6. Mycket vackert i din trädgård nu (också =o)).
    Regn- och ruskväder varvar med solväder, jackan åker på och av, solglasögonen likaså. Ja, det är en (om)växlande väderlek...
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Fortsatt vakkert i hagen din, og mye som blomstrer.
    Vi håper på litt opphold idag for å få satt noen planter i jorden, selv om det er søkk vått.
    Nyt høstdagene.
    Eirin

    SvaraRadera
  8. Vad fint det var med krukan med alunrot framför buddlejan. Visst är buddlejor underbara och jag envisas med att odla dem för både min och fjärilarnas skull även om de här i Värmland inte riktigt kommer till sin rätt jämfört med hos er i lite varmare zooner. Rosenskäran var verkligen fin och hortensiorna också. Så vackert du har det. Det är väl de där ouppfostrade fåglarna som stökar lite men i gengäld bjuder de ju på så mycket glädje varför deras framfart oftast är ganska kär ändå.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  9. Jag tycker att fåglarnas fågelbadsversion var väldigt snygg också!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  10. Vilka busiga fåglar. De kanske har sett hur du gör och ska också försöka. Rosenskäran är nästan onaturligt vacker. / Britt

    SvaraRadera
  11. Du har fortfarande väldigt fint i trädgården! jag tycker nog att fåglarna gjorde det snyggt i fågelbadet också! :)

    SvaraRadera
  12. Din trädgård är helt magiskt fin. Varje gång jag ser den där vita bänken vill jag sätta mig på den mitt i allt det där lummiga.
    Hoppas du får en fin vecka!

    SvaraRadera
  13. Vakkert høstpreg på hagen din!
    Håper vi får milde dager fremover ennå:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...