torsdag 3 september 2015

Tagetesgirlanger


Jag har min lediga vecka och hade tänkt göra tagetesgirlanger idag, men regnet har öst ner hela dagen. Regnet behövdes verkligen för trädgården började se minst sagt hängig ut efter en långvarig torka. Men jag hade ingen lust att springa ut i regnet och plocka blommor. Så det får anstå till en annan dag.


Men det är roligt att göra små arrangemang med blommor så här års. Vetskapen om att frosten snart ändå tar dem gör att jag gärna vill att de kommer till nytta innan dess. Sen kan man njuta av bilderna under kalla vinterdagar. De här girlangerna gjorde jag i augusti förra året. Jag älskar de glödande färgerna på blommorna.





Ha en fortsatt skön vecka!

Kram
Titti

12 kommentarer:

  1. Jättefint! Skulle matcha möbeln i vårt nya växthus :)

    SvaraRadera
  2. Jeg husker at du lagde de i fjor ja, og de er så vakre. Du er så dyktig til å gjøre sånt!
    Godt at du fikk litt regn!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Läckert! De glödande tonerna passar in så fint på hösten och kanske behöver vi en sista färgboost innan grådasket tar över. Kan tänka mig att girlangerna doftar gott också eller är det bara kryddtagetesen som doftar...
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Verkligen fint! Hade helt glömt bort att man kunde göra så ... men jag fick inte ner några tagetes frön trots att jag hade hemma, bara av dom små sorterna. Men nästa år...
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Ja, de är jättefina dina girlander. Hoppas solen skiner på dig idag, men här regnar det minsann.
    Kram


    SvaraRadera
  6. Så läckra, och färgglada. Din header är snygg!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  7. Varför har jag inga tagets? Jag vill också göra girlanger. Så super fina.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  8. Hei!
    De er så vakre. Husker jeg så dem for første gang i for på bloggen din. Man blir glad av å se dem. Håper du får laget i år også.
    Ha det godt! Klem Anne

    SvaraRadera
  9. Detsamma sköna dagar!
    Så fint! Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  10. Vilket otroligt läckert sätt att använda tagetes. Det har jag aldrig sett förut. I rabatterna kan de ju börja se lite skruttiga ut framåt höstkanten, men så där får de ju nytt liv. Coolt!

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  11. Å tagetesgirlanger, vilken underbar inspiration! Jättefina och man blir som glad att se på dom. Trevlig helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...