fredag 2 oktober 2015

Äntligen blommig fredag!


Idag kör blommig fredag igång igen och det är ju jättekul! Temat är -Trädgården just nu.
Jag har jobbat några nätter och har inte haft tid att uppdatera mig om vad som händer i bloggvärlden, så jag höll nästan på att missa det hela. Inte heller hann jag ut och fotografera idag när jag vaknat så det får bli en blandning av gamla och nya bilder. Men det handlar om oktober och den där härliga höstkänslan...så långt är det rätt i alla fall.










I början på veckan fick vi smaka på den första frosten. Alla Fuchsior fick snabbt 
komma in i stugvärmen. 






Gillade den här bilden. Ser nästan ut som en blomstertapet!


Som ni märker blev det lite lek med blommorna innan de förpassades
 in i evighetens glömska. Så blir det lätt när man har barnasinnet kvar:-)


Ja, det var lite från vår höstträdgård. Nu ska jag kika in på de andra bidragen.
Det kan du också göra om du klickar på bilden.



Trevlig helg!
Titti

26 kommentarer:

  1. Dejlige billeder, Titti! Jeg er især vild med dem af Kristi bloddråbeblomsterne :-)
    God weekend!
    Hilnser fra Nana

    SvaraRadera
  2. Så vackert du har det i din fina höstträdgård. Jag njuter för fullt
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Vackra höstfärger, och fina fuchsior, visste inte att det fanns så många olika färger.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  4. Gillar också "tapetbilden", ser ut som en tavla!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  5. Så vakre bilder fra hagen din! Likte også så godt det bilder med fuchsia på, for de ser ut som et mønster på tapet, ja! :)
    Nydelig det bildet med sollyset og krakken. Ser at det går mot høst nå ja. Vi får nyte hagen så lenge vi kan!

    God helg!

    SvaraRadera
  6. Kul att ha barnasinnet kvar!

    Åh, vad kul lek med fuchsiorna :D

    Det är kul att blooming friday börjar igen och kul att läsa bloggar på riktigt igen!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Så flotte høstbilder. Herlig kreativt og gledespredende. Ha ei riktig fin uke. Hilsen fra Liv

    SvaraRadera
  8. Höstkänslan finns där. Kul med fuchsiablommorna, de är ju så vackra. Ingen frost här ännu.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej Titti!
    Åh, så fantastiska bilder på dina fuchsiablommor!
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  10. Vilka gulliga grodor .... och skedarna med blommor är ju hur söta som helst! Många vackra bilder med höstkänsla från din trädgård! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  11. Vackert! Så vackert höstfärgerna på bladen möter varandra... Gröna, gula, röda, bruna toner. Din "fuchsiatapet" är härlig. Ja, och det vackra ljuset som gör allt vackert än vackrare. =o)
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  12. Wow så läckert det blev av din lek med blommor.Mycket snyggt.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  13. Tänk så härligt det är med höst ändå:) För man måste erkänna att den är här nu. Så fint du lekt med Fuchsia blommorna! I år har jag bestämt mig för att göra ett nytt försök att spara mina två krukor.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Jag har alltid sagt att Hösten är fin. De finns de som tvekar men om de ser dina bilder så blir de säkert omvända. Vackert!
    Trevlig helg till dig :)

    SvaraRadera
  15. Fine bilder! Herige Fuchsiakreasjoner!

    SvaraRadera
  16. Härliga oktoberbilder, fint och välskött hos dig som alltid! Barnasinnet är bra att ha ibland, livet blir lite roligare då!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  17. Så snyggt arrangerat med fuchsiablommorna. Håller med om att det skulle kunna vara en tapet.
    /Anette

    SvaraRadera
  18. Fina bilder och härlig höstkänsla! De tre grodorna som håller upp vattenfatet var för söta. Var hittar du allt fint som du har! Att ha barnasinnet kvar är härligt och kreativt. Snygga kompositioner med fuchsiorna, som olika konstverk eller tavlor.
    Ha en fortsatt fin helg! Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna-Karin!
      De flesta av mina grodor har jag fått i present av mina barn eller av vänner som vet att jag gillar grodor. De söta grodorna med vattenfatet har jag fått av sonen och sonhustrun, vet tyvärr inte var de köpte det. Men visst är det gulligt:-)
      Kram Titti

      Radera
  19. Ohh där är de igen alla de fina fuchsiablommorna. Ingen frost här ännu och heller inga höstfärger direkt.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  20. Himla gulliga fuchiastilleben!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  21. Jättefina bilder! Vilken blomstertapet tänk att ha den på väggen ;) Vackra höstfärger har ni börjat få också. Det är nästan så jag längtar till första frosten och alla färger som följer:
    Skön söndag på dig!

    SvaraRadera
  22. Så fina trädgårdsbilder jag är även förtjust i Din blomstertapet den skulle jag inte tacka nej till.ha en bra Söndag/Margareta

    SvaraRadera
  23. Vilka fina höstbilder! Din trädgård är verkligen vacker oavsett årstid!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  24. Härliga bilder och härligt med blommig fredag igen. Har gått och längtat och så höll jag på att missa det.

    Ha det gott
    Elisabeth

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...