fredag 16 oktober 2015

Blommig fredag- Sommarens största njutning




Det är en skön ljummen sommarkväll i juni. Den första sköna denna sommar.
Det är en ledig dag och jag njuter av varje minut.
Sitter en stund och slappar på bryggan.
Lyssnar på koltrastens sköna
sång.




Luften fylls av rosors doft...




Och syrenernas doft...


När jag har suttit en stund och tittat på fiskarna som leker i dammen
reser jag mig och tar en tur på innergården.
Plockar ett fång syrener som sen 
hamnar i en gammal kanna
på matbordet.



En liten sväng in i växthuset när det börjar svalka därinne.
En solvarm körsbärstomat stoppas in i munnen.
Jag tänker att jag måste anteckna i min
trädgårdsalmanacka att denna tomat
är det godaste jag någonsin ätit.
Sungold...glöm inte!


 En sån tur att jag sådde dem så tidigt. Så att jag fick känna den ljuvliga smaken
 just denna dag. Att de hann mogna trots den kalla våren och försommaren.
Jag tänker att det är detta som är sommarens största
njutning.


Små detaljer, som fågelsång, blommors doft och en solvarm tomat.
Jag tror bestämt att det är det som är det bästa med
 sommaren. Att bara få finnas till
och njuta i sin trädgård.

Kram
Titti


Fler bidrag hittar du här.


28 kommentarer:

  1. Du har en så fin trädgård att njuta av det måste ju vara bäst.
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. En ren njutning att få se dina foton från sommaren :)

    SvaraRadera
  3. Så snyggt med hyllor och krukor mot växthusets gavel! Så vill jag också ha det :)))
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Jag njuter av din sommarkväll. / Britt

    SvaraRadera
  5. Så vackert du beskriver din stund av njutning i trädgården.Kunde nästan känna Syrenernas doft.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  6. Ser helt underbart ut.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Vilken fin trädgård du har, den ser så harmonisk och avkopplande ut. Förstår precis hur njutningsfullt det måste vara hos dig just den där kvällen och många andra.

    SvaraRadera
  8. Bara man ger sig tid finns det mycket att njuta av i den egna trädgården, som du så fint visar.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Mmm, det låter riktigt njutningsfullt! Härligt inlägg!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  10. Du har fångat trädgårdsnjutning i ett nötskal och så har du det så fint.
    Önskar trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  11. Skönt skildrat. 'Sungold'-fröna missade jag i år, men nästa sommar...Massor av syrener; härligt!
    Trevlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  12. Åh, min yndlingstid er når syrenerne blomstrer. Syrener i haven. Syrener i en kande på bordet. Det er bare det bedste :-)

    SvaraRadera
  13. Ai ai, hagen din er bare en ren nytelse! Kjenner formelig duften av syriner.
    God helg til deg.
    Jannicke

    SvaraRadera
  14. Jeg ble misunnelig på syrinen din, og så koselig du har det i drivhuset!

    SvaraRadera
  15. Verkligen njutning! Det är alltid så njutbart att titta in hos dig! Ni har det så fint! Och tomater så tidigt, vilken njutning :)
    Ha det gott och Trevlig vecka, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  16. Ja, Sungold står alltid först på tomatlistan hos mig! Dyra rackare, fröerna, men värda varenda krona! Mina ger fortfarande en och annan, men nu tar det nog snart slut.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  17. Åh, vilken härlig dag... som fortsatte och fortsatte. Det är verklig njutning det där, att trädgården bjuder så många variationer, många ditt och datt... dessutom smakupplevelser. =o))
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  18. Kloka ord och vackra bilder....=)

    Trevlig helg!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  19. Vackra sommarbilder att njuta av. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  20. Vilken härlig känsla jag fick och längtan tillbaka till sommaren kom direkt! Nu ska vi bara igenom en vinter sen är det vår igen...
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  21. For en skjønn dag!
    Jepp, Sungold er søteste tomat.
    God helg :)

    SvaraRadera
  22. Oj! Titti,
    Jag blev alldeles tårögd... Vilket vackert inlägg som på pricken sätter temat <3

    Kram

    SvaraRadera
  23. Jag njuter av dina vackra bilder!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  24. Din trädgård är verkligen en ren njutning!
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  25. Så sant det du skriver. Den största njutningen är verkligen när man bara kan vara i sin trädgård och njuta. Din trädgård är ju dessutom så otroligt vacker så att bara titta på dina bilder är ren njutning. Sungold är supergod och min absoluta favorit bland de söta tomaterna.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  26. Alltid så skönt att kika in till dig! Här bjuds det på sköna bilder...
    Ha en fin kväll!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...