tisdag 13 oktober 2015

Feeling blue


Nej då, det är ingen höstdepression på gång. Inte ännu i alla fall. Men blått är temafärg hos Marika med bloggen Maribels garden denna vecka. Så därför blir det blått för hela slanten denna dag.


Vitsippa "Royal blue"
Balkansippa



En blå hyacint
Pärlhyacinter är också så fina! Här en ljusblå variant och en något mörkare blå.



Phlox "Blue paradise"

Pulmonaria " Blue ensign"


Finns det något blåare än Gentiana? Här växer de med ett
 Carex oshimensis "Evergold"

Till vänster växer revsugan "Chocolate chip" och till höger Kantnepeta.
Båda är vackert blå.


Blå bolltistel.
 Så vacker och så älskad av insekterna. Härligt när de finns i så här stora mängder.
Som ett blått hav av stickiga bollar. De här hittade jag i Nyckelviken.

Den Afrikanska liljan är vackert blå.


De här bilderna kommer från Enköpings parker. En blå gång och en blå fejkad flod.
Kul idé. Men inget jag skulle vilja ha i min egen trädgård.

En enkel vas med blå Bergklint vill jag däremot gärna ha hos mig!
Den får avsluta detta blåa inlägg.


Kram
Titti


Kika gärna in hos Marika så hittar du fler
blå skönheter.



7 kommentarer:

  1. Nydelige blå blomster! Det er en veldig flott farge som passer inn i alle hager. Flotte blå elver du viser. Skulle gjerne hatt et sånt helt blått bed i hagen her :)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder! Du har varit i min hemstad Enköping ser jag! Måste titta runt på din blogg mer din trädgård ser helt underbar ut på dom små bilderna i höger spalten! Allt gott Mari

    SvaraRadera
  3. Hej Titti! Så många vackra blå växter. Ett hav av bolltistlar är inte fel, själv har jag någon enstaka planta, men de är fina. Chocolate chip måste jag kolla in.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  4. Härliga blå blommor i din trädgård, De lyser upp så fint och gör en glad. Det är en mycket bra färg för trädgården
    Ha det gott och njut dagen
    kram Meta

    SvaraRadera
  5. Heisann! Her var det mye blått og vakkert til inspirasjon....

    SvaraRadera
  6. Heisann! Her var det mye blått og vakkert til inspirasjon....

    SvaraRadera
  7. Nice photos. If you see my note "puff balls" you will learn about my favourit plant for any decoration.
    Hilsen

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...