måndag 5 oktober 2015

Veckans trädgårdsfärg-Rosa



Idag blir det verkligen romantiskt så det förslår!
För veckans trädgårdsfärg är rosa.
Först ut är pelargonerna
i matsalen.




Sen får det nog bli några syrener.
Det här lilla trädet är en dvärgsyren "Palibin".
Vi har tre stycken i trädgården.
De doftar underbart!


Några kvistar av vanlig bondsyren är också ljuvliga.
Vi har många syrener i trädgården så man
kan verkligen frossa i dem.

Rosenblund
Vårärt


Rosa dubbla Margueriter i en fågelbur.



Här blommar Ballerina och Blush Rambler.

Leonardo da Vinci
Queen of Sweden


Fänrikshjärta
Liten Flocknäva
Bergormrot



Broksalvia "Pink Sundae"


De här liljorna skulle egentligen ha varit Krolliljor, men jag är inte så ledsen
 för att det blev fel. Tvärtom! De är otroligt söta.

Till sist en romantisk stol med rosa rosor som jag såg på trädgårdsmässan
i Älvsjö i våras.


Klicka på bilden om du vill se mer i rosa.


Ha en skön höstvecka!

Titti

14 kommentarer:

  1. Så fina bilder! Du är verkligen duktig på att smycka i trädgården. Bilden med vattenkannan blev min favorit den här gången:-)
    Kram Nora

    SvaraRadera
  2. Fina rosa bilder, fågelburen är fint dekorerad. Det lilla syrenträdet är härligt, har du klippt det, eller är det köpt som ett träd?
    Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Det är köpt som ett litet träd för nio år sedan. Men jag formklipper det ett par gånger varje år efter blomningen.
      Titti

      Radera
  3. Fine rosa bilder ! Virkelig rosa romantisk.
    Den romantiske rosestolen i Alvsjø var kreativ, og litt av et blikkfang.
    Ha en fin høstdag :-)

    SvaraRadera
  4. Hvor dejligt med sommerbilleder! Jeg sidder og længes efter juni måned og syrener :-) Men indtil da ...:
    Hav en dejlig efterårsdag!
    Kh Nana

    SvaraRadera
  5. Nydelige rosa bilder! Jeg holder meg deg i at Palibin bør en ha flere av i hagen. Jeg har to, og den duften av de er bare så herlig!

    Ha en fortsatt fin uke!

    SvaraRadera
  6. Nog är det nåt extra med rosa blommor allt. Så fint hos dig jag beundrar alltid din fina trädgård Att du orkar, den är ju stor och du har mycket där. den där Vårärten tuycker jag är så söt ska nog leta efter den tror jag
    Ha det gott till kvällen
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Meta!
      Trädgården är faktiskt inte så stor som det kan verka på bilderna. Bara 700 kvadratmeter, men tomten är väldigt kuperad och man ser inte allt på en gång. Därför tycker många besökare att den verkar stor. Numera tar vi lite varje dag, då orkar man bättre och njuter mer av trädgården.
      Kram Titti

      Radera
  7. Njuter av att titta på dina fina bilder! Dvärgsyrenen ser verkligen fin ut. Extra plus för doften! Har oxå blommande pelargoner inne just nu. I matsalen, kontoret, tvättstugan...jo, i hallen också:)
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  8. Wow, your lilac trees are stunning. I've never seen a pink geranium like the one in this post. It is beautiful.

    SvaraRadera
  9. Så många fina exempel på rosa blommor. Det är nåt visst med rosa! Man blir bara glad.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  10. Rosa blommor måste man ha i sin trädgård. Så många olika du har.
    Stolen var ju super fin.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  11. Jag har faktisk aldrig sett en så snygg dvärgsyren i full blom tidigare. Nu vill jag helt plötsligt också ha en. Trevligt att du visar färgen i sitt sammanhang och inte bara närbilder, det ska jag ta med mig. Alltid mycket fint fint hos dig.
    Hälsar
    Marta

    SvaraRadera
  12. Hej Titti, jag vill bara berätta att jag har nu blivit med tre stycken (!) uppstammade dvärgsyrener, så förtjust blev jag efter ditt inlägg. Två Palidim och en Pink Parfym, tror jag de heter. Hoppas de tar sig och blir lika fina som hos dig.
    Kram
    Marta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...