fredag 20 november 2015

Blommig fredag-Runda former


När man promenerar runt i trädgården hittar man många runda former, blommor naturligtvis, många är ju runda i formen. Men även pynt och annat. Häng med på en runda med runda former.



En reppannkaka på bryggan, ett rostigt klot och ett gammalt fiskeflöte.





Den gamla mossbelupna kvarnstenen,
och uppstammade thujor med runda former.



Solcellsdrivna runda lampor och en liten fågel på ett klot.


Här på innergården har vi flera formklippta träd och några bollthujor i urnor.
En grön kula förstärker de runda formerna.



En klocka i storlek XL.

Till sist en kompassros i lusthuset.

Fast det är ju "blommig" fredag så man måste kanske pilla in en liten rund
 blomma för den goda sakens skull.

Det får bli en pionknopp. En blivande Sarah Bernhardt,
min favorit-pion.


Sen skulle jag kunnat lägga ut en bild på mig själv
som efter fem veckors ohälsa och utan träning och utevistelse börjar bli
mer rund än vad som är tillrådligt för gamla tanter.
Det blir till att dra åt svångremmen så
på måndag ska jag börja banta....

Kram
Titti

Här finner du fler bidrag till temat.



25 kommentarer:

  1. Så många fina runda grejer du har i din trädgård. Jag har inte fotat en enda pryl i sommar såg jag, så det fick bli lite annat tänk.
    Ha det så gott och hoppas du mår bättre nu
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Sikke en fin fortolkning af ugens tema, Titti! Det er mange skønne runde former du viser. Jeg ville også gerne have set dig - og kvinder skal være runde i det :-)
    Kh Nana

    SvaraRadera
  3. Många fina runda ting i din trädgård. / Britt

    SvaraRadera
  4. Jätte fina runda former.
    Jag log eftersom jag tänkte lagt ut en bild på mig med :)
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. Du kan konsten att pynta! Jag har inga talanger inom detta område.
    Härligt med självironi och självdistans, önskar dig god bättring.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga runda former. Krya på dig.
    Trevlig helg!
    Marika

    SvaraRadera
  7. Å, vad jag gillar ditt urval av runda former. Några favoriter poppar upp, kvarnstenen, reppannkakan och pionknoppen. Älskar hårt knutna pionknoppar lika mycket som själva blommorna. Ja, du har ju så mycket fint!
    Önskar trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder på allt annat som också är runt i trädgården - för en trädgård är ju inte bara blommor!
    Och vad gäller att vara i forn, så är jag det också. För rund är ju en form.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Så vakre bilder! Du har så mye fint i hagen din. Klokken er nydelig ☺
    Ønsker deg en fin helg!

    SvaraRadera
  10. Reppannkaka? :D
    Så klart det är en sån!

    Det är ju galet vad man redan längtar till våren. Hur är det möjligt?
    Jag precis som alla andra gillar verkligen ditt sätt att pynt din trädgård. Snyggt!

    Kram och du ska veta att du inte är ensam om att runda till sig under denna årstid.

    //Veronica

    SvaraRadera
  11. Vet fler som har runda former.Och så svårt att bli av med dom.Men dom runda formerna i trädgården vill vi ju ha kvar.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder på runda former! Reppannkaka var ett nytt ord, men varför inte?! Snygg är den i varje fall!
    Må så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter konstigt men det heter faktiskt reppannkaka, något man brukar gör på gamla vackra träbåtar som dekoration./ Titti

      Radera
  13. Fine runde former. Så fint å bruke en gammel kvernstein som element i hagen!

    SvaraRadera
  14. Hei!
    Dette var det inspirerende å se. Runde former er harmoniske former. Vakkert.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  15. Stilig med oppstammede, runde tujaer!

    SvaraRadera
  16. Det var många fina runda former. Pionknoppar är bland det finaste!! En reppannkaka såg jag på en brygga i Stockholmsskärgård i somras. Fin detalj!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  17. Vilka roliga former du har hittat på på thujorna! Det skulle förvåna mig om de var enstammade från början, så det är riktigt bra gjort! Uppstammat med rund krona är bara jättesnygt!
    Kram
    Marta

    SvaraRadera
  18. Väldigt många fina runda former vi fick se på din runda. Mina favoriter är nog repankan, kvarnstenen och så förstås pionknoppen som ju är bland det vackraste som finns. Runda.former är så harmoniskt så jag känner att jag nog borde ha lite mer av den varan.
    Riktigt roligt att läsa dina inlägg igen!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  19. Så många fina runda saker du hittat. Jag hade lite svårt med att hitta dom men nu ser jag ju hur mycket runt som finns. Ha en fin helg. CArita

    SvaraRadera
  20. Många härliga runda former.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  21. Runda former hör liksom hemma i trädgården. Många fina former hos dig. Jag gillar verkligen reppannkakan på första bilden. Sådana brukade finnas på fördäck hos nitiska båtägare när jag var yngre och de imponerade alltid stort på mig då.

    Ha en fortsatt skön helg!
    Karin

    SvaraRadera
  22. Oh, vad jag blev kär i dina uppstammade småträd i kruka! Det är svårt att låta bli att gilla bollar i trädgården, jag skulle kunna ha hur många som helst! Kram Elin

    SvaraRadera
  23. Fantastisk Titti!!
    Hagen din er sååå fin:)

    SvaraRadera
  24. Härligt och runt hos dig Titti!
    Men banta...det är ju så tråkigt och inte lätt nu i juletid. Tänk på alla goda lussekatter, julmat.....
    Ha det gott
    Kram MIlla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...