fredag 11 december 2015

En dröm blir sann


När jag blundar ser jag den framför mig. Den vackra vyn i mina drömmar. En stilla flod som rinner fram, en vacker stenbro som kröker sig över floden och sen...det som nästan tar andan ur mig...det överdådiga blåregnet som väller ner likt kaskader och bildar vackra speglingar på vattenytan. Kan ni se det framför er? I många år har jag önskat att få se den vackra vyn med egna ögon, inte bara i fantasin. Och nu ska det äntligen bli av. Till våren bär det av till Italien och den vackra trädgården Ninfa, en av världens vackraste trädgårdar. Jag är så lycklig att det krusar sig på armarna när jag tänker på det. Men än så länge sitter jag bara här och suktar framför datorn och frossar i vårbilder. 

























Oj, nu blev det nog för många bilder igen...typiskt mig! Men jag hoppas ni förlåter mig.
För det här med vår tycker jag nämligen är ett väldigt trevligt påfund.


Trevlig helg!
Titti


Hos Hélena kan du se fler vackra vyer.


31 kommentarer:

  1. Nämen så roligt för dig! Då har du verkligen något att se fram mot i vår, härligt!
    Önskar dig en skön helg nu...
    Vinterkram,
    Titti

    SvaraRadera
  2. Åh lyckliga du, viktigt att ha något att se fram emot denna tråkiga årstid. Jag har länge tänkt att åka till Ninfa men det har ännu inte blivit av.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ser alldeles underbart ut med vatten gamla ruiner och blåregn.
    Ett härligt resmål.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  4. Hei! Det blir aldri for mange vårbilder. Vakre er de.
    Så heldig du er som skal til Italia. Det er noe å tenke på nå i mørket.
    Ha det så godt! Anne

    SvaraRadera
  5. Vakre bilder fra hagen din! Det høres skjønt ut med en tur til Italia. Håper det blir som i dine drømmer :)

    God helg!

    SvaraRadera
  6. det är nog det man måste skaffa sig om man ska orka med denna, vet inte om det är höst vinter eller vad då.
    Härligt att få njuta dina bilder en sån regnig dag jag har haft här.
    Ha det gott i helgen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga vyer och tillbaka blickar i din trädgård. Tror vi har likadana lejon, våra vaktar altanen, har du möjligen köpt dem i närheten av Ystad? Har även en likadan trälåda, ett strandfynd som maken gjorde i våras. Ha en trevlig lussehelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta! Jag har köpt lejonen på In och Finn i Södertälje för 129 kr styck! Ett fynd jag inte kunde motstå. Lådan köpte vi på en mässa för många år sedan, men tycker fortfarande mycket om den.
      Kram Titti

      Radera
  8. Så fina bilder och viken resa du har att se fram emot.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  9. Så flotte vårbilder! Og, nei, det ble absolutt ikke for mange av dem! Ha en fin lørdag! Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  10. Dina tröstbilder piggar upp och du har något riktigt fint att se fram emot!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  11. Det kan aldrig bli för många bilder av våren, som en vitamininjektion den här tiden på året.
    Jag tycker, trots det trista vädret, att tiden går så fort, snart är det vintersolstånd och nedräkningen kan börja.

    Allt gott!

    SvaraRadera
  12. Instämmer, vår är ett mycket lyckat påfund och dina bilder visar och doftar just vår. Härligt! Så vackert! Spännande med den italienska trädgården, ser fram emot att du delar med dig av din upplevelse... (Det är ju också ett lyckat påfund att en upplevelse som delas inte blir mindre utan snarare större... ;0)
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  13. Våren är mycket riktigt en humörhöjare. Vad kul att se fram emot den italienska trädgården. Då vi var på resa en gång, skulle ett besök göras där. Men det blev inställt!1 Vad trist och sedan har det inte blivit. Man har sett så fina bilder därifrån. / Britt

    SvaraRadera
  14. Oj, så härligt det låter!! Själv ska jag till England i sommar på trädgårdsresa, det ska också bli superkul. Det gör inget alls att du har många bilder med i inlägget, de är så fina att se på :-)
    Trevlig helg!
    Katarina

    SvaraRadera
  15. Jag ser den vackra vyn som du beskriver framför mig. Ser underbart ut i mina ögon så även bilderna som du visar oss :)

    SvaraRadera
  16. Kan tänka mig att det blir enupplevelse och tack för alla fina vyer från din egen trädgård under året!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  17. Härligt att ha något sådant att se fram emot. Just nu känns det säkert avlägset, men tiden går ju som bekant fort.

    Ha en fin lucia!
    Karin

    SvaraRadera
  18. Du har da mange fine vyer hjemme også som du kan nyte enn så lenge:)

    SvaraRadera
  19. Vackra vyer från din trädgård! Inte kan det bli för många bilder:)
    Härlig resa du har att se framemot!!
    Trevlig Lucia o 3:dje advent!

    SvaraRadera
  20. Du är förlåten! Med såna bilder kan man inte få nog...;)
    Visst är det härligt med drömmar, och speciellt om man tänker förverkliga dem ;) Men dina egna vyer är inte fy skam!!

    Kram GUnilla

    SvaraRadera
  21. Mitt i allt julpynt drömmer jag mig till våren genom dina foton. Och så fick jag ytterligare en italiensk trädgård att lägga på rese-listan ...

    SvaraRadera
  22. Drömmen om våren och drömmen om Italien, det låter härligt. Trädgården Ninfa skulle jag också väldigt gärna vilja besöka så jag hoppas på lite fina bilder därifrån i vår. Vad härligt det låter att få åka dit! Bilderna från din trädgård är så fina så dem kan man inte få för många av.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  23. Heisann!
    Lykke til med havestellet i det kommende året, den ser jo helt fantastisk ut ;:OD)

    SvaraRadera
  24. Du måste skämta Titti! Du skulle se mitt gröna avundsjuka face nu☺Så underbart att få åka till Ninfa!! Min trädgårdskollega och jag har det på vår reseönskelista - i topp! Ser vetkligen fram emot fina bilder sen☺Tills dess njuter jag av dina vårbilder. Fint och ger vårlängtan! Särskilt nu när regnet puskat på rutan och det nästan blåser stormvindar ute. Usch!
    Ha det så gott!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  25. Du måste skämta Titti! Du skulle se mitt gröna avundsjuka face nu☺Så underbart att få åka till Ninfa!! Min trädgårdskollega och jag har det på vår reseönskelista - i topp! Ser vetkligen fram emot fina bilder sen☺Tills dess njuter jag av dina vårbilder. Fint och ger vårlängtan! Särskilt nu när regnet puskat på rutan och det nästan blåser stormvindar ute. Usch!
    Ha det så gott!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  26. Men Åhh, lyckliga er att åka till dit. Det är väl en underbar sanningsdröm att sukta på i detta mörker!?
    Jag passar på att önska er en God Jul så här Danföredanföredopparedagen om jag inte hinner hänga här något mer innan julafton!

    Och jag njuter fullt ut av dina vårbilder så du är definitivt förlåten :)

    Kramar

    SvaraRadera
  27. Nyyyydelig!!
    Ønsker deg en god jul og takk for et flott bloggår:))

    SvaraRadera
  28. Åhh så härligt att se fram mot och jag kan absolut se bilden du så målande beskriver - tänk att få se och uppleva den i verkligheten !
    Önskar dig en riktig God Jul och Gott Nytt År !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  29. Hej o God Fortsättning! Så vackra bilder,otroligt fint! Va spännnade med din resa!

    Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  30. Nej men så roligt ... jag kan kommentera hos dig igen :) Jag såg idag hos Södertälje Kommun att det var klart nu med försäljningen av tomten till Blomsterlandet. Hoppas nu att det verkligen blir av att dom kommer hit. Vi håller tummarna.

    Ha en skön vecka!
    /Anita

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...