onsdag 2 december 2015

Humörhöjare


Under hösten har jag haft en väldigt stygg och elak influensa som rotat runt i min kropp, med värk, hög feber och en hemsk hosta. Nu har jag även lyckats smitta den stackars maken, som är så förskräckligt sjuk att jag verkligen tycker synd om honom. När man är sjuk länge blir man lätt uttråkad, ingenting är kul och maten smakar ingenting...livet blir trist helt enkelt. Sista veckan jag var sjuk, när jag äntligen orkade sitta uppe, så kom jag på att jag länge tänkt göra en egen bok om trädgården. Så jag satte mig ner vid datorn och började samla ihop bilder från trädgården från de olika årstiderna. Sedan loggade jag in mig hos Ica Foto och började skapa min egen fotobok. Jag gjorde några nybörjar-misstag, som tex att ladda ner bilder som jag signerat med mitt namn, det var dumt visade det sig. För när man lägger in bilderna kommer inte hela namnet med på en del foton. Så nästa gång ska jag bara använda osignerade bilder. Men annars är jag väldigt nöjd. 

Det kändes nästan overkligt att se sin trädgård så här i bokform.
Surreal but nice!


Nu har jag fått blodad tand och håller på att samla bilder för att göra
 en bok om barnbarnen också.


Maken och jag har suttit med tända ljus och tittat igenom boken och drömt oss tillbaka till sommaren. Och vet ni, det är faktiskt bara 18 veckor kvar tills våren är här. 121 dagar.
En baggis! 

Kram
Titti

16 kommentarer:

  1. Ett av mina nöjen vintertid är att återuppleva trädgården igen genom mina bilder och växtlistor. Trots att det inte är så länge sedan sommaren lämnade oss så har glömskan redan suddat bort en del av minnena.

    En trädgårdsbok vore fantastiskt att ha men mina kunskaper om den digitala världen är så begränsade, jag får nog nöja mig med bloggandet som jag med stor möda lyckats lära mig.

    Skönt att du återhämtat dig, en riktig pärs du gått igenom.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Den boken skulle du jo begynt å selge!!!!
    TOve ;)

    SvaraRadera
  3. Med de bilderna, kunde det inte bli annat än bra. Och så blev ni uppiggade på kuppen.
    18 veckor bara? Ja, det kommer att gå som i ett huj. / Britt

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul att göra, har gjort några om resor och trädgård. Blev uppskattad present till reskamraten.
    Krya på dig.
    Marika

    SvaraRadera
  5. det är vad jag tänkt göra i några år nu men det blir liksom inte av därför fick jag en bok om min koloni av en väninna som älskar att göra sånt
    Lycka till med dina kommande böcker och du hälsa mannen att han kryar på sig fort nu till Jul
    Ha det så gott ni kan
    kram Meta

    SvaraRadera
  6. Hei! Den ser veldig flott ut, men det kan ikke være vanskelig å lage en slik bok med alle de vakre bildene du har av hagen.
    God bedring! Anne

    SvaraRadera
  7. Visst är det en härlig känsla att titta i sin egen fotobok. Jag har gjort precis samma som du, men gjorde först en bok om barn och barnbarn som blev en bra födelsedagspresent förra året. Sedan kom trädgårdsboken till, ICA foto var verkligen lättanvänt.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Kommer på Adlibris inom kort, eller? :-) Den boken hade man nog stått ut med att bläddra igenom, misstänker jag. Hos oss är det maken som gör fotoböckerna, och trädgården står nog inte högst på listan över teman för honom, fniss.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  9. Den boken hade jag garanterat köpt i butiken om jag sett det inspirerande omslaget !
    Härligt att trädgården kan pigga upp när man är sjuk och få nya kraft.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  10. Vilken läcker idé! Speciellt om man har så många fina bilder från trädgården som du.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig idé! Boken ser jättefin ut. Med olika bildmaterial så kan man ju göra superfina julklappar med härliga minnen att glädjas åt, mysa över eller på annat sätt dela. Har redan fått en oemotståndlig idé........... (Hi Hi)
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Så himla kul och boken ser ut som en bestseller ju! Snyggt jobbat! 121 dagar... jamen det går fort, då börjar vi räkna ner nu då :)
    Kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  13. God ide! Skulle gjort flera egentligen om jag bara kunde ta mig tid ;) Den ser jättefin ut!

    SvaraRadera
  14. Mycket fin och verkligt rolig att ha! Förstår dock inte hur du lyckats välja bland allt vackert du fotat.
    Jag brukar också göra fotoböcker och det är väl värt pillet. Senast blev det ett till grannen som tack för all bärhjälp under vår renovering. De har ett gult hus med lövträd runt, bland annat olika lönnar. Vackert. Jag hade bett om att få fota dem i lövröjningen och göra några närbilder också, men annars var det en total överaskning för dem. Mycket lyckad present.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  15. Bra idé Titti! Jag har gjort några sådana böcker från resor vi gjort. Det är himla kul! Men om trädgården! Vad roligt att ha! Vi har bilder från hus och trädgård enda sedan vi köpte huset för 20 år sedan. Före och efter bilder...
    Ha en go helg!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  16. Oh vad fint och kul med egen bok om sin egen trädgård.
    Det skall jag också göra en vacker dag.
    Tack för att du tittade in hos mig. Jag är lite bloggtrött så det är mest instagram just nu.
    Det skulle du också gilla.

    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...