fredag 22 januari 2016

Drömmer om sommaren




Ja, här sitter jag och drömmer om sommaren! En härlig sysselsättning så här års.
Bläddrar i trädgårdsböcker och tidningar, planerar och funderar.





En blivande sommarlycka tittar upp ur jorden...så härligt och hoppfullt.
Ett litet frö fyllt av sommardrömmar!

Snart är det dags för växthuspyssel...

...och fika på altanen...

...och jordgubbar..

...brygghäng...

...plocka egen sallad...

...njuta av alla blommor...

...men just nu känns det rätt mysigt att sitta här framför brasan och drömma
om sommaren.


Trevlig helg!
Titti




29 kommentarer:

  1. Härligt somrigt inlägg. Njuter så av dina bilder inte minst den löftesrika grodden!
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  2. Åh så härliga sommarbilder och de vackra krukorna i ditt växthus glömmer jag aldrig ... snart så är vi där igen !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Vakre bilder og vakre drømmer! Frø er små gledesbomber :)
    Noe vakrere finnes knapt enn små nyspirte frø :)

    God helg!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. Riktigt njutbara somriga bilder.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder som verkligen fick mig att längta till växthuset, men förtillfället ät det igenfruset!! Så vackra dina glaskupor är! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder på sommardrömmar må vi hoppas alla uppfylls.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  7. Så herlig å se dine sommerdrømmer. Tenk at det første frøet spirer. Det er det beste tegnet man kan få:)Ha en fin helg.
    Jannicke

    SvaraRadera
  8. Åhhh! Vad långt du kommit med dina frösådder?
    Vad är det du sått?
    Jag försöker verkligen ha "is i magen" i år men antar att jag alldeles straxt är i gång ;)
    Nästa vecka kommer ju lite mildluft så kanske , kanske kan man få en liten pust av vår redan då!

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig sommar känsla jag fick när jag såg dina bilder. Tack ! :)

    SvaraRadera
  10. Mmm...så herlige sommerdrømmer!
    Veksthus og fine blomster...herlig lesestoff og nye frø...kan en ha det bedre:))

    SvaraRadera
  11. Ljuvligt Titti! Även i brasans sken kan vi längta till sommaren! Härliga bilder!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  12. Hei!
    Det er så deilig med drømmer som om ikke altfor lenge blir virkelighet. Når jeg ser bildene dine av sommerdrømmer, er jeg glad for det. Å sitte foran peisen i kulda, er ikke å forakte. Anne

    SvaraRadera
  13. Härliga sommardrömmar, en njutning i sig att sitta och planera inför sommaren.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  14. Det ser verkligen trivsamt ut på bilderna och riktigt sommarljust! Växthuset lär väl bli det första stället att njuta av under våren. Jag gillar verkligen den växthusbilden med de gröna krukorna!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  15. Vad mycket lockande det finns att längta till. / Britt

    SvaraRadera
  16. Herlige bilder. Slik er det vi drømmer om sommeren også. Ser i bøker og på hageblogger. Sår frø og gleder oss. Ha ei riktig fin helg. Hilsen fra Liv

    SvaraRadera
  17. Att bara drömma räcker inte för mig längre. Jag vill ha sommar nu. Och du har en sån fantastiskt vacker trädgård! Jag njuter av varenda sommarbild!
    ha det fint!

    SvaraRadera
  18. Mysig plats du har att sitta och drömma och planera! Hade vi ingen vinter så hade vi kanske inte haft våra drömmar på samma sätt. Lite mysigt är det ändå. Härliga bilder!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  19. Vilka stämningsfulla bilder! Jag dröjde kvar extra länge vid bilden på växthuset! Så underbart! Och jordgubbar! Nu vattnas det i munnen. Köpte jordgubbar till nyår. Dom var väl ok, det var ju mitt i vintern men det blir ju aldrig som solvarma gubbar. Men sommaren är en bit bort och då dröjer jag kvar vid din nedersta bild. Så mysigt att sitta vid brasan och drömma.

    Ha en skön helg!
    /Anita

    SvaraRadera
  20. Samma gör jag, njuter framför brasan. Dina bilder får mig att se fram emot allt härligt.
    Kram

    SvaraRadera
  21. Härliga, härliga bilder! Grodden så skön och löftesrik. Har varit på en bra kurs i perennsådd idag känns som sommaren kokm närmre direkt.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  22. Det er koselig å sitte inne med fyr på peisen og hagebøker i fanget. Tomaten Ildi har jeg også sådd tidligere, og de var søte og gule. Snart skal jeg også sette i gang med såingen.

    SvaraRadera
  23. Åh, så mycket sommar dina bilder rymmer! Den där sommarlyckan som kikar upp: HEJ! Ja, så lockande bilder som får mig att längta... Men visst, det är nog den sista bilden som känns mest aktuell här och nu ändå. Men snart, rätt snart så... =oP
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  24. Härliga sommardrömmar!
    Jaså du har haft barndomssomrar på Gotland! Tja, några små plattfiskar har jag nog bara trampat på nångång bara, men det kanske bara är på speciella platser de finns...

    Må gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  25. Jodå det dröms allt om sommar här med. jag har nyss kommit hem från turen till Stockholm så nåt inlägg i blommiga fredag blir det inte denna gången heller. livet kallar på en insats igen.
    Det ser allt bra härligt ut med dina drömmar hoppas de slår in åxå.
    Ha en fin söndagskväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  26. Ännu mer anledning att drömma om sommaren nu när snön börjar töa bort här. Det har droppat från taket hela dagen. Dessutom har jag gjort några massiva fröbeställningar idag, så nu ska väl sommaren komma som ett brev på posten?!

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  27. Njuter av alla dina vackra bilder och drömmen om sommaren. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  28. Åh så otroligt fina bilder och så myysigt ni har! Verkligen härligt inlägg med sommar lite på avstånd men ändå lite nära.

    Ha en trevlig vecka, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  29. Ja, att sitta och drömma, fundera och planera lite är väldigt skönt. Dina bilder är vackra, och drömska och väcker längtan. Snart är vi där!
    Härliga ord du skriver: "Alla morgondagens blommor gömmer sig i de från som sås idag" Vackra ord med många bottnar. Dom ska jag komma ihåg.
    Ha en fortsatt fin vecka! Anna-Karin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...