fredag 29 januari 2016

Färg och form


Dagen har varit grå och trist, så underbart då att Blommig fredag denna vecka handlar om färg och form. Så här års längtar man så vansinnigt efter vårens och sommarens färger. 
Vintern tar på krafterna och själv har jag varken form eller färg just nu:-)


En vacker tulpanbukett som jag såg utanför en plantskola
för något år sedan.




Alla vackra färger och former på växter och blommor gör det roligt
och inspirerande att leka med blommorna!

Den här vackra blomstertårtan hittade jag på en trädgårdsmässa
för några år sedan. Fin färg och snygg form.


Men en enkel tulpanbukett duger gott så här års.
De vackra färgerna piggar upp sinnet lite
och ger hopp om en ny vår.


Önskar er alla en riktigt skön helg!

Titti


28 kommentarer:

  1. Åhh, så många underbara bilder och precis som du säger behövs de i denna gråruggiga dag. Det blomstercollage gillas skarp! De är så himla kul att leka lite med blommorna! trevliog helg! /Lotta

    SvaraRadera
  2. Nyss hemkommen från jobbet sitter jag här och fryser med nackspärr och ont i halsen. Har precis stoppat in en vetekudde i micron som jag ska värma mig med och sen ska jag fortsätta läsa bloggar om blommor (förhoppningsvis) Och drömma mig fram ett par månader. Tack för alla vackra färger
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu ångrar jag att jag inte köpte några tulpaner, det hade varit underbart att få in lite vårkänslor och färg ...
    Får njuta av dina foton istället. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Åh vilka härliga foton! Piggar verkligen upp i detta gråtrista väder. Har precis kopt hem en ny bukett Tulpaner. Jag vet inte vilken i ordningen sedan jul men jag har ett behov att ha en bukett på bordet. De påminner mig om att snart, snart är våren här :D
    Önskar dig en skön helg

    SvaraRadera
  5. Härligt med en sådan stor bukett tulpaner.
    Jag får nog köpa . Det ger en energi kick i detta gråa väder.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Som alltid presenterar du så stämningsfulla bilder, ljus och glädje!

    ..och ute ryter stormvindar usch!

    Ha en skön helg Titti!

    SvaraRadera
  7. Du kan verkligen konsten att leka med blommor. Så jättefint med tulpanerna på bordet.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så flotte bilder som alltid! Blomsterkaken ser jo helt utrolig nydelig ut :)
    Tulipaner på bordet piffer opp i gråværet!

    God helg!

    SvaraRadera
  9. Vilken energikick! Kan behövas nu. Köpte hem en del blommor själv till helgen och det känns bra. Ska ut och spana vårtecken imorgon så snart det blir ljust.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Flotte farger og former du deler!
    Fargene gir masse energi, som vi kan trenge på denne tiden:)
    God helg:)

    SvaraRadera
  11. Jag kan inte sluta titta.
    Hälsar
    Marta (Usel form och färg här också.)

    SvaraRadera
  12. Så underbara former och färger du visar. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  13. Så fargerike og flotte blomster! På denne tiden av året er tulipanbuketter et must i stuen! Ha en fin lørdag! Klem fra Anne-Kristin

    SvaraRadera
  14. Härliga färger och former. Men just nu är det precis en sådan fin tulpanbukett som behövs! Underbart och löftesrikt.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  15. Tack för en rejäl dos uppiggande bilder! Tar det en gång till så känns det ännu bättre ;)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  16. Flotte farger og former ! En liten vitamininnsprøyting :-)
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  17. Härliga bilder på temat, tulpaner piggar verkligen upp en nu
    jag önskar dig en underbar helg!!

    SvaraRadera
  18. Härliga färger och former. Just vad man längtar efter nu!

    SvaraRadera
  19. Kul med olika färger och former på en och samma bild! Ja, nu längtar man verkligen efter färger ute och tills dess är det tulpaner som gäller inomhus här också.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  20. Nydelige blomster og flotte farger. Spesielt flott bilde der du har samlet så mange forskjellige sorter. Herlig. Ha ei fin helg. Hilsen fra Liv

    SvaraRadera
  21. Härliga färger och visst ger tulpaner en riktig glädje- och färgkick så här års.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Har försökt kommentera hos dig flera gånger men inte lyckas.
    Hopps det funkar nu.
    Härliga färger och former du bjuder på.
    Snart är våren här så vi får vara ute i trädgården och hämta kraft och energi. Tack för din kommentar hos mig. Jag kände att jag behövde påminna mig själv lite om hur bra jag har det.
    Allt gott och skön söndag.
    Annika

    SvaraRadera
  23. Tulpanbuketten på den första bilden är helt otroligt fin och den i den vita kannan också. Vi behöver allt tulpanernas färg så här års för att pigga upp oss med medan vi väntar på våren. Ditt fina stilleben med blommor och blad var också vårligt vackert och gjorde att man kände sig glad.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  24. Ljuuuuvliga bilder, precis vad jag behövde denna fredag! Måste nog köpa mig en bukett tulpaner idag...
    Ha en fin fredag och en skön helg!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  25. Helt underbara bilder! Jag bara älskar fjärde bilden uppifrån med blomsterkollaget. Och tårtan ser bekant ut, tror jag har besökt samma trädgårdsmässa. Nu har snön gått bort igen, en underlig vinter vi har. Men det känns ändå som våren kommer närmare.

    Önskar dig en fin söndag! Själv ska jag gå på Täljerevyn men först ett besök på Granngården.
    /Anita

    SvaraRadera
  26. Så härliga, färgglada blommor! precis vad man behöver en sån här gråruskig dag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...