fredag 15 januari 2016

Vinterträdgård-Ute och inne


Äntligen börjar orken komma tillbaka...lite i taget. Med det tilltagande ljuset kommer också lusten att börja pyssla lite. Jag hittade en gammal mandarinlåda i källaren som jag målade i en himmelsblå färg, när jag ändå var på G så fick några gamla vaser lite ny färg på sig också. Det blev en hel vår-trädgård på matbordet och jag blir lycklig varje gång jag går förbi.










Ute är det verkligen vinter! Minus 17 grader och en hel del snö.
Inga vilda hästar i Småland skulle få mig att gå ut och fota min trädgård i denna kyla.
Nej, nej, det får bli bilder genom fönstret istället.




Vackert är det ju onekligen, men jag föredrar att gå här inomhus
och sniffa på mina vårblommor!



Trevlig helg!
Titti




26 kommentarer:

  1. Härliga underbar bilder på dina blommor inne så mycket att njuta av förstår att du blir glad när du ser dom, det blir jag med. mycket snö har ni fått med ser jag. Kom hem från Stockholm i går kväll, visst har vi snö men inte så mycket. Nu ska jag vila efter den jobbiga resan. Att göra livets avslut är inte så roligt.
    Ha det gott i helgen och hoppas du är i full fart snart
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Flott med den blå fargen til de nydelige tulipanene! Jeg liker godt å få inn lyse men likevel fargerike farger når julen er overstått og alt det røde er fjernet. Nå er det kommet skikkelig vinter i Bergen også, så snøen dekker og gradestokken er godt under null! Nå koser jeg meg med kaffe og hageblogger mens jeg ser himmelen bli gradvis lysere! Ha en fin helg, våren kommer om ikke så lenge! Klem fra Anne-Kristin

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig till 100% att det känns bättre att hålla sig inne i denna hemska kyla.
    Jag håller oxå med dig om att man blir lycklig av ditt "vårbord" :)

    Kram och ha en trevlig helg trots det hemska kalla!

    SvaraRadera
  4. Jordvivan är vårblomman nr 1 för mig. Blommorna i ditt kök ger en superfräsch känsla. Kan lova att det är härligt att gå ut i vintersolen också.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Man blir verkligen glad av ditt fina vår arrangemang. Så ljuvliga pasteller. Hoppas du kryar på dig.
    Ha det fint!
    Marika

    SvaraRadera
  6. Å så vackert det blev med den blå färgen.Och så rosa tulpaner som pricken över i.Mycket vackert.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  7. Så nydelig blåfarge du har malt kassen i! Sånn blåfarge er jeg så glad i :)
    Du er så god til å gjøre det så fint inne! Snø og kulde hos deg også ser jeg. Det er best å holde seg inne!

    Ha det godt!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  8. Riktigt romantiskt. Den blåa färgen (eller liknande ) har jag också målat krukor i. Ska se om jag hittar en låda också. Jo, man blir glad av den. / Britt

    SvaraRadera
  9. Åh, vilken vårkänsla! Ja, och en riktigt god idé att ta tillvara gamla lådor, tackar för den.
    Snö och kyla, förvisso vackert, men förstår att du väljer inomhus.
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  10. Jag njuter riktigt av dina härliga arrangemang med färg.
    Utebilderna är fantastiska stilleben.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  11. Skönt när skaparlusten börjar återvända. Här har den inte riktigt kommit av sig själv än, jag får tvinga mig till pyssel. Men det blir inga stora projekt då inte.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  12. Det gör du rätt i Titti! Jag hade inte heller gått ut i den kylan. Brrr!
    Härligt då att kunna vara inne och njuta av våren på sitt eget lilla vis!
    Trevlig helg/ kram Milla

    SvaraRadera
  13. Vakker og vårlig blomstring innomhus. Så ligger snøen så lun og hvit utenfor. God helg.
    Jannicke

    SvaraRadera
  14. Förstår att du blir lycklig när du har så fina blommor att njuta av. Det är ju så smart att måla om saker till önskad färg. Måste försöka lägga det på minnet.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  15. Men vackert både vårigt och vintrigt hos er!
    Snart är det vår!
    Ha det gott och Trevlig helg! Kram Ewa

    SvaraRadera
  16. Men ååh, vilken otroligt vacker blå färg. Den är ju verkligen som himmelen. Och så snyggt det blev med de rosa tulpanerna. Jag har inte tagit in mina tulpaner från uterummet ännu. Håller på att kasta ut julen men idag ska dom fylla huset med härliga vårpasteller. Ja hu så kallt det är. Jag går inte heller gärna ut, bara om jag måste :) Nu får det nog bli lite lindring av kylan. Fast det märks faktiskt att det blivit ljusare. Mörkret faller inte lika snabbt på eftermiddagarna.

    Ha en fin söndag!
    /Anita

    SvaraRadera
  17. Ja men du har ju din trädgård inne också så det var en jättefin tolkning. Utebilder genom fönstret får det bli när det är så kallt. Sista bilden är så fin!
    Skön söndag!

    SvaraRadera
  18. Godt å ha noe å glede seg til og som kan varme seg slike kalde dager!!!! VÅren kommer nærmere og nærmere dag for dag heldigvis :)))
    Jeg gleder meg ENORMT,så mange deilige planer,- men nyter at det er vinter også...men vi har det ikke så kaldt som dere heldigvis!
    Prøv å kos deg inne du :)))
    Toveklem .)

    SvaraRadera
  19. Fina arrangemang som ger en vårlängtan. Skön söndag!

    SvaraRadera
  20. Åh så skønt det ser ud hos dig både ude og inde - elsker bare de lyserøde tulipaner ;0)

    SvaraRadera
  21. Vad fina mandarinlådan och vaserna blev. Världens finaste färg! Tulpanbuketterna blev hur läckra som helst i de blå vaserna. Kul med vinterträdgård inne för kallt det är det och kramp i fingrarna får man när man försöker fota utomhus (Aj!) Du bjuder verkligen på vårkänslor.
    Fortsatt gott innemys! Anna-Karin

    SvaraRadera
  22. Så snyggt, med den blå och rosa färgen ihop. Riktigt läckert. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  23. For en nydelig blåfarge. Virkelig inspirasjon i denne vintermåneden. Ser frem mot lysere tider og gleder oss over vakkert interiør.

    SvaraRadera
  24. He, he, he... vet inte om vi har några vilda hästar i Småland och har inte hört uttrycket förrännu, kul! Väldigt vackert i din trädgård även från fönstret och i köket är det ju rena våren. Tänk vad lite färg gör!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det ett lustigt uttryck! Min farmor, som kom från Jönköping, brukade alltid säga så! Och vi har tagit efter:-)
      Titti

      Radera
  25. Vad snyggt det blev, de där blå sakerna....och ut, ja det går jag mer än gärna! Älskar kyla och sol och vinter....bara det inte blåser!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...