måndag 22 februari 2016

Blir så lycklig av ljuset


Jag älskar när solen letar sig in genom fönstren så här års. Hela huset flödar av ljus och man fylls av energi och glädje. Några tulpaner på bordet gör också sitt till. Just de här var så fina , med sina vitkantade blad.





Träpanelen i köket är målad i färgen Aioli.
När solen ligger på känns det som rena ljusterapin.
Köket fylls av en varm, skön känsla.
Lyckopiller!





Solen avslöjar varje litet dammkorn, så det behövs en rejäl vårstädning och lite fönsterputsning framöver. Men just idag valde vi att vara ute i trädgården och klippa äppelträden. Nu känner man att solen börjar värma och snart kan man nog ta med sig kaffekoppen ut för första gången i år.

Ha det fint i vårsolen!

Titti

17 kommentarer:

  1. Ja, det er så herlig nå med lyset som flommer inn! Litt avslørende også, men det får vi bare tåle. Vakre bilder!

    Ha det godt

    SvaraRadera
  2. Jag tycker väldigt mycket om den gula färgen också, ett lyckopiller även den!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Ja du visst är det härligt med solen och som du säger all slöhet visar sig också(dammet)Så grått som det är vissa dagar så får man skaffa sig njutning inomhus i form av blommor och ljusa färger. Härligt hemma hos dig
    Ha det gott och en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Ljuset gör skillnad, utan tvekan mår vi bättre när man börjar märka ljusets återkomst.

    Ert kök är så vackert, en hyllning till ljuset?

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt när solen titta fram. Igår när jag klev utanför dörr på jobbet fylldes jag direkt av energi. Hem och bytte skor och tog en promenad och plockade lite björkris. Fina och ovanliga tulpaner. Har inte sett tvåfärgade blad förut.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Åh så vackert! Visserligen är mitt kök också ljust, men samma mysighet saknas. Det hjälper inte med nästan utblommade tulpaner på bordet. / Britt

    SvaraRadera
  7. Tänk vad solen kan åstadkomma, så mycket energi man får, och det är bättre att vara ute i trädgården än att tvätta fönster.
    Ha det fint!
    Marika

    SvaraRadera
  8. Vad fint du har i ditt kök! Ljuset är verkligen välkommet! Vårt kök badar också av ljus på morgon och förmiddag. Helt underbart och pigg som en lärka blir man.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  9. Så fint hos dig, mina fönster ser förfärliga ut i solskenet.
    Skönt att du kommit igång ute i trädgården.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Inte helt fel med lite gratis ljusterapi. Jag håller med om att ljuset får en på så bra humör nu. Idag hade jag solen i ögonen på väg hem från stan, men det gjorde inte det minsta. Det var härligt att bli bländad!

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  11. Hej
    Ja tänk vad ljuset gör mycket för oss. Underbara tulpaner.
    I veckans Året Runt står det om meniers kanske har du läst men det finns en ny medicin. Kanske har du redan provat den?
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  12. Lyset er såå viktig...og vi blir så glade og full av energi:)
    Vakre ,vakre bilder :))

    SvaraRadera
  13. So lovely! What beautiful tulips to go along with the beautiful sunshine!

    SvaraRadera
  14. Ja tänk vad den återvändande solen gör gott i själ och hjärta. Allt blir som på nytt fött och stegen känns så mycket lättare. Så fint och mysigt du har det i ditt vackra kök.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  15. Så helrig med det deilige lyset.Her snør og regner det hele dagen,men av og til får vi fem minutters opphold og lyset kommer hit også,og da er dom som om vi våkner til live.Det er bare så deilig!!!! VÅren er sannelig på vei :))
    Tove :)

    SvaraRadera
  16. Äntligen är våren på väg! Nu är det ljust när jag kör till jobbet och fortfarande ljust när jag kör hem. Men jag är ljushungrig och skulle behöva sitta och glo rakt upp i himlen ett par dagar för att ladda batterierna ordentligt. Hm, det kanske rent av får bli helgens projekt.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  17. Jag håller så med dig om ljuset! Vi alla behöver det nog mer än nånsin just nu. Våren törs jag inte börja längta efter än. Här har vi full vinter än.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...