onsdag 17 februari 2016

Snöpolisen kommer snart


Jag skrattade gott åt min 5-åriga dotter-dotter häromdagen. Hon sa till sin mamma att hon längtar efter mars. Mamman frågade varför, hon svarade allvarligt att i mars kommer snöpolisen och tar bort all snön. Det hade förskolefröken sagt, så det så! Jag tycker att det låter som en väldigt bra idé. Bort med snön och kylan, nu vill vi ha vår. Jag är väldigt trött på denna tråkiga vinter. Det är sånt här vi längtar efter nu, eller hur?











Jag är redo när snöpolisen behagar komma!
Då blir det fram med spaden
och stövlarna på!

Kram
Titti

21 kommentarer:

  1. Veldig bra sagt, ja! Jeg er så enig, for nå vil vi ha vår :)
    Herlige bilder fra sist sommer!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Det var en härlig förklaring, visst är det tidigt fortfarande men jag är också less på kylan.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har ett gott öga till poliser. Och är det en sådan polis, som förbjuder mer snö, så tycker jag ännu bättre om henne/honom. Fast imorgon lär det behövas en snöpolis här, om prognoserna slår in. / Britt

    SvaraRadera
  4. Herlig fra barnemunn :-) Og vi lengter så absolutt til vår og varme dager. Bildene fra din hage er jo bare helt nydelig. Ha en fin dag. Hilsen fra Liv

    SvaraRadera
  5. Man längtar ännu mer nu när man sett dina inspirerande bilder!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  6. Haha, det kan man ju hoppas på. Sommarbilder hjälper mig igenom vintern, även om jag också gillar vintern när vädret är perfekt med snö och sol!
    Kram

    SvaraRadera
  7. De drar ju in på poliserna... men jag håller tummarna för att de låter bli snöpolisen :)

    SvaraRadera
  8. Ha ha! En del vårtecken här nere i Skåne, men vintern har inte gett sig (hm, blivit inburad ;o) riktigt än... Nåväl, jag gick in i din bild på dammen, satte mig ner en stund och njöt. Tack!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  9. Vad bra det lät!! Hoppas det kan vara så att snöpolisen vill komma i mars för nu längtar jag också efter värme och vår :-) Kram Katarina

    SvaraRadera
  10. Vi får hoppas att det blir varmare snart, det har i alla fall blivit mycket ljusare, skönt.
    Ha det fint!
    Marika

    SvaraRadera
  11. Snöpolis! Dom är för goa dom små! Här väntas ju snö till natten, vill vi inte ha nu. Längtar till våren!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  12. Det er godt å ha noe og se fram til, og det gjør din datter
    datter :-) Deilig med sommerbilder fra hagen din, tror nok vi må vente en stund på våren i år...
    Ha en fortsatt fin uke

    SvaraRadera
  13. Kul förklaring! Här är det fullt upp med varmbänksarbete för grönsakerna. Temperaturen i bänken stiger för varje dag och jag hoppas på att kunna sätta ut en mängd förgrodda grönsaksplantor till helgen. Jo, det är minus ute och det är snö, men det gör mig inget.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  14. Det var det bästa jag hört på länge. Vår dotter sa alltid när hon var sjuk att jag skulle ringa febertjuven.
    Fina bilder du bjuder på.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  15. Det skulle inte vara så dumt med snöpolis som man bara kan ringa när man vill ha vår.Vackra bilder. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  16. Vilken skön tjej. hoppas den kommer överallt då för här längtar jag också efter de sköna dagarna du visar på dina bilder.
    Ha det gott och njut av förvåren med alla bakslag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  17. Vilken härlig kommentar från barnbarnet! Tror jag ska ringa snöpolisen och be honom komma till min trädgård :) Känner att jag måste det nu när jag sett dina härliga bilder. En stege full med solsken skulle jag också vilja ha.

    Ha en fin kväll!
    /Anita

    SvaraRadera
  18. Underbart! Haha! Förresten - om du ser någon snöpolis så får du gärna skicka hit honom/henne sedan. Jag vill också ha vår. :-)
    Må så gott

    SvaraRadera
  19. Kul! De brukar alltid vara försenade här ;)
    Ha en finfin helg!

    SvaraRadera
  20. Snöpolisen var ett bra uttryck. Barn kan allt sätta ord på saker och ting på ett härligt sätt. När dom varit hos dig så kan du väl skicka hit dom för jag instämmer helt i din längtan efter vår.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  21. Så herligt!!
    Snøpolisen...det ordet er virkelig et flott utrykk!
    Så flott å se du har funnet frem spaden...hos meg er det frost i bakken, så jeg må nok vente litt.
    Fin uke til deg:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...