fredag 11 mars 2016

Idag kom våren...tror jag



Idag tror jag minsann att fröken vår kom förbi en stund.
I alla fall kändes det så när jag på feberdarriga ben skulle ta mig ut till brevlådan för att hämta posten. Det luktade vår och fåglarna kvittrade så glatt. Över den snöfria gräsmattan dansade fullt av små insekter och i halvmånerabatten tittade små gröna strån upp.
Inte bästa tajmingen att drabbas av influensa just nu kanske.
Men det är inte alltid som man själv får välja.




Så jag tassade snabbt in i huset igen och kröp ner i sängen.
Tänkte på hur bra man har det som har en skön säng att sova i och tak över huvudet.
Inte behöva vara på flykt från krig och elände, mista sina nära och kära, sakna
mat och förnödenheter. Det är ju så lätt att glömma bort att komma ihåg!



Så det blir ingen Blommig Fredag för min del denna vecka. Men några små
vårblommor kan jag väl ändå få bjuda er på?



Ha en finfin helg!

Titti

15 kommentarer:

  1. Smukke forårsblomster - ja, det er snart vår, og vi glæder os:)
    God bedring

    SvaraRadera
  2. Javisst är det vår hos dig! Hoppas du kryar på dig fort som bara den!
    /Anette

    SvaraRadera
  3. På bilderna är det absolut vår. Men ute vet jag inte precis. Krya på dig. / Britt

    SvaraRadera
  4. Men du har mycket fint att njuta av inne ser jag. jodå lite vår känns det allt som är på väg även om kylan är kvar än men solen är varm. Det kommer vi långt med.
    Ha det så gott du kan i helgen och krya på dig
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Det ser faktiskt så ut när man tittar ut genom fönstret. Klarblå himmel och sol. Hoppas din förkylning ger sig. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  6. Underbara vårbilder, hoppas du snart är på benen igen lagom till det är dags att ta itu med trädgården. Krya på dig!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  7. Vilken påskkänsla jag får hos dig. Ja våren är på väg känns det nu helt plötsligt, även om vi har en hel del snö.
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja så kände jag också, det ÄR faktiskt VÅR! En slö fluga och liten geting vinglade genom luften och krokusen blommar hejvilt i trädgården, tjoho!
    Ha en skön helg nu...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  9. Tack för de fina vårblommorna! Och de fina om tankarna om människorna runt i vår verklighet.
    Och så får du ta och krya på dig!
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  10. Tack för fina vårblommor!
    Hoppas du kryar på dig snart! Ja, det är lätt att glömma bor att komma ihåg, bra att påminna sig ibland, vi har det så bra!

    Som sagt, krya på dig!
    Gunilla

    SvaraRadera
  11. Hit hittade jag via Rosor och ruiner, vilken fin blogg du har, massor av underbara bilder och mycket inspiration! Jag la mig som följare på en gång! Krya på dig!
    Agneta

    SvaraRadera
  12. Härliga vårblommor. Här är jag frisk igen efter flara dagar med feber. Hoppas du också mår bättre nu. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. Krya på dig! En titt på de där fina blommorna borde göra dig piggelin!

    SvaraRadera
  14. Hoppas du har kryat på dig och har kunnat komma ut i vårvärmen och vårsolen de senaste dagarna och också kommer att kunna den kommande helgen. Så hemskt med influensa nu, men också så klokt att tänka på det man ändå har att vara tacksam för. Har en riktigt nära vän som nyligen drabbats så hårt av livet men som ändå känner tacksamhet och lyckas sprida glädje till andra. Det där med att känna tacksamhet tror jag är viktigt för som du skriver, om man ser sig omkring och ser hur människor i både ens närhet och i andra delar av världen drabbas och har det så finns det så mycket att vara tacksam för.
    Krya på dig och tack för den superfina vårbuketten som piggar upp bland allt det bruna gamla rasslet i trädgården just nu. Fast det är klart, en och annan blommande vårlök finns ju där också förstås :-)
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  15. Så fina bilder du bjuder på. Hoppas du mår bättre nu och att du får många härliga vårdagar framöver.
    Allt gott!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...