fredag 22 april 2016

En liten morgonrunda


Idag vaknade jag ovanligt tidigt och fick lust att ta en liten morgonrunda. Det var iskallt ute så man vaknade snabbt till och fingrarna blev stela på några minuter. Men det kändes ändå uppfriskande och jag hade turen att få den lilla blåmesen på bild. Visserligen en lite suddig bild, någon fågelfotograf blir jag nog aldrig, men jag är glad att jag fick med den i alla fall.




Nunneörten har börjat blomma i nedre trädgården. Och trädgårdspyntet börjar så sakta komma på plats. Nu fattas bara lite värme så att perennerna kommer igång ordentligt. Sakta börjar livet återvända...vad kan man säga annat än att det är underbart att våren är här!



Miniväxthusen har kommit på plats. Idag ska jag plantera sallad i dem.







Det är härligt att vara uppe med tuppen, och att få 
uppleva våren på nära håll.

Önskar er en trevlig helg!

Titti

15 kommentarer:

  1. Härlig morgonrunda! / Britt

    SvaraRadera
  2. Så fint det ser ut och så mycket det blommar och den lilla fågeln är väl jättefin vid det jättefina boet!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. En fin morgonrunda, ser lugnt och fint ut, härliga bilder.
    Ha en fin helg/Marika

    SvaraRadera
  4. Titti, blåmeisen er da kjempefin!
    Vakre vårbilder fra hagen din :)

    God helg!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  5. Ja fåglar är inte det lättaste att fota men där lyckades du fint!
    Kyliga morgnar än, precis som april ska var...ser fint ut i din trädgård Titti!
    Ha en fin helg nu...
    Kramis från Titti

    SvaraRadera
  6. Tack för morgonpromenaden och den lilla mesen är hur fin som helst. Du har verkligen talang för att ordna och dekorera, jag beundrar det för själv saknar jag den förmågan.

    Ha en trevlig helg i din vackra trädgård.

    SvaraRadera
  7. Sååå fint du har det!
    Inspirerende bilder..og en herlig følelse du deler:)
    God helg:)

    SvaraRadera
  8. Hej Titti!
    Underbara härliga bilder du visar!
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  9. Alldeles ljuvligt! Här ska också salladsplantor ut idag, andra omgången. De får bo under väv ett tag.
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  10. Mycket fint pynt har du i din trädgård :-)
    Vilket tufft "hyreshus" till fåglarna! Hoppas få se/läsa om det flyttar in fåglar i mer än en av "lägenheterna"
    Ha det gott

    SvaraRadera
  11. Jag är så imponerad av alla dina krukor och fina arrangemang, själv är jag tyvärr hopplös när det gäller sånt :-(
    Morgonpromenad i trädgården tar jag också, nästan året om. Jag älskar de tidiga morgnarna!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  12. Vad härligt om du fått en inneboende i ett av dina hus. det är härligt nu nä man kan plocka fram sina saker igen till sommarens glädje. Det går fort nu
    Ha det gott och njut var dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  13. Det verkar ha varit en solig och fin morgon, om än något kall. Du har så mycket fint att visa upp! Allt gott!

    SvaraRadera
  14. Så fini miniväxthus. Så fint du har det i din trädgård. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  15. Nu är det snart helg igen och antagligen slipper du gå ut tidigt på morgonen och frysa för äntligen, äntligen ska det bli lite värmare :D

    Snart exploderar det!

    Den där tuppen är superfin! Köpt?

    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...