onsdag 25 maj 2016

I lila och purpur


Våren håller sakta på att glida in i försommar och trädgården förändras för var dag. Men livet är väldigt stressigt just nu, inte alls bra för en Menièrs-sjuk. Jag har täta skov och är sjukt trött hela tiden. I morse orkade jag knappt köra hem de fjuttiga milen från jobbet, jag funderade nästan på om jag skulle lägga mig i närmaste buske och somna knall och fall. Men hem kom jag trots allt, och det var så skönt att ta en liten runda i trädgården innan jag kröp till sängs. Trädgården gör något med sinnet, gör så att man varvar ner och blir lugn inombords. Blåmesparet som häckar i flerfamiljsholken får mig att le när de far ut och in med mat till de små. Duvparet som kommer och badar i dammen morgon och kväll känns som gamla vänner på besök. Den lilla rödhaken som brukar dricka vatten ur min gröna engelska vattenkanna är så vacker där han sitter, jag önskar att jag hade kameran med mig, att jag kunde fånga honom på bild så ni får se hur söt han är. Sedan har vi alla blommor som ropar godmorgon i kör när jag kommer hem.  







Det känns som om hela trädgården är klädd i lila och purpur nu. Det är färger som passar så fint mot de ljusgröna nyutsprungna bladen.


Jag är så glad för att tulpanerna fått stå ifred för rådjuren i år.
Tack för det Trico Garden!







Innergården är omfamnad av blommande syrener i olika färger. Det blir 
både färg- och doft-terapi för den trötte.


Purpurapeln "Profusion" blommar för fullt nu. Jag tokälskar den här rödrosa färgen.
Och så vackra blommor sen!







Efter min lilla runda somnade jag gott och drömde sköna drömmar om 
vår lilla trädgård.

Tack för att du tittade in och ha en fin vecka! 

Titti

18 kommentarer:

  1. Måste vara skönt att komma hem till all den blommande prakten! Underbar bild på den ensamma papegojtulpanen!! Det blommande trädet påminner om vårat.
    Hoppas du får må bättre snart!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en ansträngande tid, hoppas du kommer att må bättre snart. Trädgården är en oas, ett plats - ja, kanske ett tillstånd - att vila och hämta energi. Härlig runda, jodå, jag anslöt och njöt jag också! =o))
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Ja, håper virkelig at du blir bedre snart! Nydelige bilder og så mye fint du har i lilla! Den fargen liker jeg så godt!

    God bedring!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. Var tvungen att googla på din sjukdom. Låter inte alls bra! Hoppas du blir bättre snart. Sitter själv hemma med in slemsäcksinflammation i höger axel...
    Tur att vi har våra trädgårdar.
    Kram, Åsa

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder från din trädgård! Så jättevackra färger och fin blomning på allt!
    Så tråkigt att du fått den där eländiga Menièrs, inte roligt alls med sådana där kriteriesjukdomar, för det är det väl. Och jobbigt. Känner en man som har det och det är helt klart jobbigt. Det där med att vara trött kan vara förödande. Då är väl det bästa läkemedlet att ha en så fin trädgård att komma hem till, som du har!
    Hoppas skovet snart går över!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder du tar! Och din trädgård ser som vanlig helt underbar ut!
    Va tråkigt att du är sjuk, hoppas du får bra behandling och blir bättre snart!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  7. En fin trädgård att samla kraft i, hoppas du blir bättre så du orkar njuta av den.
    Kram Marika

    SvaraRadera
  8. Mycket fint från din fina trädgård ohh så mysigt med allt lila. Jag är ju ingen älskare av det men även här har det smugit sig in.Bloggen inspirerar till mycket jag aldrig trodde skulle hända
    Ha en fin och skön helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Det låter förfärligt med täta skov och trötthet. Kan tänka mig att du helst vill gå i ide. Hoppas du hittar lite lugn och ro i din vackra trädgård.
    Önskar dig allt gott

    SvaraRadera
  10. Ja din vackra trädgård är terapi för oss också bara genom dina vackra bilder...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  11. Livet har store kontraster. Det er så godt at det finnes et sted hvor man ser skjønnhet som du selv har skapt. Veldig vakkert. Lilla og purpur er nydelig. Håper du blir bedre.
    Ha det så godt! Anne

    SvaraRadera
  12. Så underbara färger och vackra bilder som vanligt, underbart. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  13. Av någon anledning blir min trädgård mer och mer purpur och lila för varje år! Det måste betyda att det är vackert :)
    Vad trist att du har så mycket känning av din meniers :(
    Vad vi är lyckliga som har vår plätt på jorden att hämta kraft ifrån!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Flotte bilder fra hagen din, purpur er flott !
    Har også menieres, og har over en lengre periode hatt mange og kraftige anfall, og da er jeg ganske så utslått etterpå. Men hagearbeid er fin balanse-trening, og en fin måte å "slappe av" på:-)
    Kos deg i hagen.

    SvaraRadera
  15. Så fantastiskt vackert!
    Cykeln påminner om den i min trädgård.
    Var och köpte några ornament i går och tänkte på de.
    Vad jobbigt det måste vara med meniers. Hoppas du får lite lugn och ro över helgen!

    SvaraRadera
  16. Underbart vackert! Nu kan man nästan sova utomhus under ett träd.
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
  17. Så vackert du har det och så fint det är att få följa med på en runda i er trädgård. Ledsamt att höra att du blir så trött men hoppas verkligen det blir bättre snart. Har en kompis som har Menièrs och sånt eleände borde verkligen inte få finnas. Vi har i alla fall tur som har en trädgård, för visst är det så att den både skänker energi och samtidigt ger lugn och ro. Alla bilder fina men den på den ensamma papegojtulpanen superläcker.
    Kram och krya på dig! Anna-Karin

    SvaraRadera
  18. Så fint. Här har syrenerna blommat klart. Lite synd hade passat fint till studenten. Men det finns så mycket annat som blommar nu. Hoppas du piggar på dig. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...