onsdag 11 maj 2016

Sköna Maj


Efter Italienresan hade jag tagit ut lite semester, ett lyckokast visade det sig. För vilket ljuvligt väder vi har haft senaste veckan. Rena sommarvärmen med upp till 26 grader...helt underbart. Att bara få gå och skrota runt i trädgården iklädd shorts och linne och inte behöva passa tider eller flänga hit och dit. Precis vad gamla trötta tanter behöver:-)



Det stora körsbärsträdet vid dammen har börjat blomma och hela trädet surrar av
humlor och bin.




Vårärten har börjat blomma, en av mina vårfavoriter.




Gräsmattan blev gödslad precis före semestern och börjar nu bli lite grönare.
Dagliljorna skjuter upp sina stora gröna ruggar och tulpanerna har fått vara ifred
än så länge.  I år har jag sprayat med Trico Garden, inte bara på blommorna
utan också staket och buskar runt hela tomten. Har inte sett ett enda
rådjur på tomten sen dess.








Hoppas att ni också har haft sköna dagar i solen. Vi får hoppas att hela sommaren
 kan bli lika mysig!

Kram
Titti

15 kommentarer:

  1. Visst är det underbart. Vi ska snart resa till Kroatien ett par dagar. Men just nu är det varmare här!
    Ha det bäst. Åsa

    SvaraRadera
  2. Ja, sommarvärmen kan man inte klaga på. Allt bara exploderar i trädgården. Härligt att ha semester och kunna njuta kan jag förstå.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Bättre semesterväder än så här, kan man inte ha. / Britt

    SvaraRadera
  4. Jag tillhör den där klicken människor som uppfattas som lite "gnälliga" när vi säger att det är för varmt;) Jag har aldrig varit typen som gillar för hög värme. Igår blev jag sängliggande och illamående. Jag mår som bäst runt 20 strecket. Tur att vi alla är olika.
    Skönt för dig och vara ledig och bara skrota runt i trädgården. Njut :)

    SvaraRadera
  5. Javisst var det härligt med sommarvärmen men jag gillar också nuvarande väder med sol och inte fullt så varmt. Så fint du har det.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så mye fint som blomstrer hos deg nå! De fylte narcissene er så vakre. Løven din er så stor!

    Ha det godt!

    Klem

    SvaraRadera
  7. Välkommen hem och passa på att njuta även här i Sverige ingen vet hur länge det varar.Det är verkligen en injektionsspruta att gå och se allt som börjar växa och blomma. jag njuter av allt.Den där vårärten skulle jag vilja ha tag på men inte hittat än får leta vidare.
    Ha nu det så gott på dina lediga dagar
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Vilken perfekt tajming att komma hem till det här vädret! Förstår att du njuter av den varma våren i er vackra trädgård. Önskar dig allt gott!

    SvaraRadera
  9. Lite för mycket värme för mig som gillar svalt och sol, men det lär jag få nu till helgen.
    Ser underbart ut i din trädgård som vanligt och jag misstänker att det händer en hel del när du går runt och "skrotar".
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  10. Jaaa vilka dagar! Man bara njuter...stanna klockan snälla!
    Ha en fin dag, njut av allt!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  11. Skönt med lite semester efter semestern, ibland behöver man det och du gjorde då verkligen rätt! Så fint du har i din trädgård, fantastiskt mycket fina områden och massor som blommar! Och att ha utsikt över ett upplyst vattentorn tycker jag låter väldigt fint! Det vittnar i alla fall om att det finns bebyggelse runt och inte öde land som det är här!!!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Deilig å ha tid til å nyte "sommeren"
    Flotte bilder fra hagen din, og...gresset ser skikkelig fin ut:-)
    Ha en fortsatt fin mai.
    Eirin

    SvaraRadera
  13. Vad härligt att du kunde få lite semester efter resan. Att resa är inte alltid semester, men kul!!!
    Oh, vd fint du har i din trädgård och ger så mycket inspiration!! Tack!

    SvaraRadera
  14. Så vackert. Vilken tur du haft som varit ledig i det här fina vädret. Dock har jag ett bra jobb. Jobbar mycket utomhus. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  15. Å vad det är grönt och vacker blomning hos dig! Vi har också haft otroligt varmt och skönt, men det är först nu det äntligen börjat grönska. Det är en underbar tid vi har framför oss nu!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...