söndag 15 maj 2016

Strömavbrott och förkylning

Jag har drabbats av en liten vårförkylning och har suttit inomhus hela dagen med värk och snuva. Men jag kan inte säga att det gör så mycket, ute har det regnat och stormat hela dagen. Så det känns rätt skönt att vara inomhus och mysa, i alla fall var det så jag tänkte, men strömmen gick så det blev kallt och ruggigt inomhus också. Och utan ström blev det varken TV eller dator, så jag försökte sitta och läsa i det skumma ljuset men gav upp efter en stund. Lite knepigt blev det också med maten, men vid 19-tiden kom strömmen tillbaka som tur var.  



  




Lite trist att jag blev sjuk nu för det var växtmarknad i vår lilla stad idag 
och den hade jag gärna gått på. Förra året gjorde jag flera fynd bland
annat den här lilla godingen.

Anemone nemorosa "Monstrosa" en vitsippa som har blommat så fint
 i några veckor nu.

Ha en ny skön vecka!

Kram
Titti

12 kommentarer:

  1. Vilken ljuvlig vitsippa!
    Vilket oväder ni verkar ha haft. Här längtade jag efter regnet som lovats men som inte kom...Snustorrt i trädgården.
    Vårförkylning låter inte vidare spännande. Har faktiskt också känt mig lite småraddig idag men det verkar inte bli något mera av det. Skönt!
    Nu! Regnar det hör jag på rutan. Vad bra! Och ingen vind...ovanligt här. Vårregn - det bästa!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att vara sjuk! Det där med förkylning känner jag igen. Var som sjukast när sommarvärmen hälsade på. VI håller tummen att vi snart blir friska!!
    Underbar sippa!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tråkigt med förkylning, det tar alltid på krafterna och orken tryter. Strömavbrott är också mindre kul, man tänker aldrig på allt som är beroende av el förrän den är borta. Vi har under åren här i skogen ofta drabbats av strömavbrott, som mest i tre dygn, och jag vänjer mig aldrig vid den påtvingade sysslolösheten när ingenting fungerar.

    Krya på dig och så får vi hoppas på att värmen snart återvänder.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tråkigt väder här med, riktigt innesittarväder, hoppas du kryar på dig, och att vädret blir bättre.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  5. Trista grejer, när man både är förkyld och det regnar. Och dessutom ingen ström. / Britt

    SvaraRadera
  6. Det enda positiva är väl att det är ett riktigt sitta-inne-väder. Krya på dig nu :)

    SvaraRadera
  7. Men kära du det var ju inte så roligt. trösten är väl den att det inte är nåt kanonväder ute heller att njuta av. Sov hemma i natt för det var så trist och kallt här, han göra lite nytta då med så om det skulle bli fint väder så kan jag njuta av det i lugn och ro nu.
    Hoppas att du kryar på dig snabbt och att vädret vänder som de sa
    Njut innevärmen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Förkylning och strömavbrott samtidigt är verkligen ingen bra kombination! Ovanpå detta missa en växtmarknad som man sett fram emot gör ju inte det hela bättre.
    Krya på dig!
    Pia

    SvaraRadera
  9. Kjedelig å bli syk nå, men sånn blir det bare noen ganger. Strømmen gikk her 3 ganger på samme dag på lørdag, kanskje det er smittsomt ? ;)

    God bedring, Titti!

    Klem

    SvaraRadera
  10. Tråkigt med förkylning så här i vårens tid. Det var ruggigt kallt på växtmarknaden men förvånande nog var det många besökare som handlade så jag behövde inte ta med alla växter hem igen. Det är kul med marknader, man träffar så många likasinnade som inte låter vädret skrämma en när man vill ha billiga växter. Synd att du inte kunde besöka oss. Det hålls en liknande marknad i Eskilstuna nu på lördag där man säkert kan göra fynd. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  11. Vårförkylningar är inget kul och ett strömavbrott ovanpå det gör ju inte saken bättre. Tänk vad beroende av elen vi är! Vilken underbar vitsippa du fyndade förra året. Själv köpte jag knölsippor på Botan. Blommorna har trillat av men bladverket är friskt och frodigt så nästa år så .....
    Hoppas du kryar på dig snabbt och får en fin vecka! Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Så tråkigt att missa trädgårdsmässan. Hoppas du snart blir frisk igen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...