onsdag 1 juni 2016

Juni kom med högsommarvärme


Sakta, sakta börjar yrseln avta, men sista veckorna har varit helt snurriga. Vissa dagar har jag fått ligga ner pga av yrseln. Men idag har jag varit ute och pysslat lite i trädgården. Planterat några blommor och klippt lite visset. Då och då mister jag balansen och ramlar in i något buskage, men än så länge har jag klarat mig från allvarliga skador. Dammen vågar jag inte vara i närheten av, vore ju synd om man gick och drunknade på gamla dar:-)


Det är annars ett trevligt ställe att vara på när kvicksilvret når upp till 30 grader.


När det var som varmast gick vi in och planerade kommande projekt. Maken ska
bygga en pergola i sommar och det blir spännande att se hur det blir.
Det blir nog jättebra, liksom allt annat han gör här hemma.
Han är så duktig så, min egen lilla snickare:-)
Så glad att jag har honom!


Det är så härligt somrigt i matsalen. Dörren står öppen och syrendoften
 letar sig in i varje vrå. På bordet står ett fång aklejor.
Kornettblommorna har blommat hela våren.
Är så förtjust i den blå färgen.




Det är så mysigt att få plocka in några sommarblommor i småvaser.
Den här vasen gillar jag så mycket. Hittade den för 29 kronor
på HM-home förra året. Perfekt att ha små rara buketter i.



Det är så härligt nu, och jag är så glad att jag mår lite bättre igen.
Men bilkörning får jag låta bli ett tag till. Synd för jag
längtar efter en tur till plantskolan.
Men det kommer,
tids nog!

Kram
Titti

6 kommentarer:

  1. Så tråkigt att du är så yr. Hoppas du snart mår bättre. Så fint du har det. Skönt att du ändå kan pyssla lite i trädgården. Här är det student förberedelser för fullt. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Hej Titti! Hoppas du blir bättre, så du får chans att njuta av din fina trädgård. Härlig uteplats på bryggan. Det fina vädret fortsätter idag, sol och fint, riktig sommarvärme. Gillar din blåvita inredning, så fräscht.
    Ha det fint / Kram Marika

    SvaraRadera
  3. Er matsal är så otroligt charmig! Tråkigt dock att du mår som du gör, jag håller tummarna för att du blir bättre snart!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Vilket fantastiskt rum din matsal är! Rena rama Madicken-idyllen.

    Ta det lugnt, vi vill ju inte höra talas om några olyckor med ofrivilliga dopp i dammen!

    Ska bli spännande att följa pergolabygget. Glöm inte att visa både före och efterbilder.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  5. Usch då det där låter tråkigt är det kristallsjukan du har eller bara yr ändå?? hoppas det rättar till sig snarast
    Härligt hemma hos dig som du kan njuta av i alla fall. Ja du nog är det lite väl varmt mellan varven lite skugga eller innevara blir det här med.
    Ha det nu så gott och krya på dig
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Jag hade problem med yrsel när jag väntade första barnet - det är verkligen inte roligt! Skönt att du är bättre nu, hoppas det fortsätter så.

    Ni har det så fantastiskt vackert både ute och inne, tack för fina bilder!

    Kram Nora

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...