torsdag 2 juni 2016

Somriga bilder


Ännu en underbar dag med sol och 30 grader i skuggan. Det är nästan för bra för att vara sant. Nu på eftermiddagen släppte plötsligt yrseln och det hemska trycket i huvudet som jag har haft i några veckor nu försvann. I samband med anfallen blir jag alltid illamående och får kraftigare tinnitus än vanligt. Hörseln försämras kraftigt och man känner sig ständigt sjösjuk och eländig och raglar runt som en drucken. Det är helt enkelt vidrigt. Fast jag har haft Menièrs sjukdom i snart 30 år så vänjer man sig aldrig. Men efter ett skov känns livet lite ljusare igen. Livslusten kommer åter och kreativiteten spirar. Man vill ta igen det man missat. Så nu ikväll fick jag sån lust att ta några bilder i kvällssolen. Det blev väldigt somriga bilder, såna man kan sukta på sen i vinter när snöstormarna ryter utanför husknuten.





En liten bukett med minipenséer fick följa med mig in. Nu står den på spiselkransen
och vi får njuta av dem på nära håll.


Tack för att du tittade in och ha det så fint!

Kram
Titti

15 kommentarer:

  1. Det är väl så överlag med kroniska sjukdomar. Man vänjer sig aldrig fast att man vet hur det är. Jag har värk i kroppen var dag. Vissa dagar värre än andra. En dag vaknade jag upp och kände att något var fel. JAg kunde först inte sätta fingret på det men efter en stund kom jag på vad det var. JAg hade INTE ont! Konstig känsla. Den varade inte länge men jag fick en påminnelse om hur det var att vara smärtfri. Gjorde mig sorgsen men det är bara att bita i det sura äpplet. Finns inget annat att göra.
    Skönt att höra att du mår bättre och du fick till riktigt fina bilder :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du mår bättre Titti, kan inte vara roligt att drabbas av yrsel. Idag har vi en tryckande hätta med åskmuller. Det börjar nog regna snart. Men det behövs.
    Din trädgård är så fin. Ha det gott!
    Marika

    SvaraRadera
  3. Så godt at du er bedre! Sykdom og plager venner en seg aldri helt til. Vakre stemningsfulle bilder du har tatt!

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att det har rättat till sig för den här gången nu då. rena sommar fröjden hos dig. Panseérna börjar lida mot sitt slut nu i värmen.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Tur att det gett med sig och att du har en vacker trädgård att hämta kraft ur. Vi har haft några varma dagar här med, men nu är temperturen normal igen.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  6. Vilka somriga bilder. Hoppas du mår bättre nu ett tag så att du kan njuta av allt det vackra i din trädgård. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  7. Det måste vara ljuvligt när skoven försvinner. Kan tänka mig att man blir nästan euforisk. Och får det normala livet tillbaka. Och kan gå ut och ta många fina bilder, precis som du gjort! Underbara miljöbilder, så vackert överallt! Mysigt! Njut nu länge och håll den där Mr M på avstånd om det går.....Kramar Agneta

    SvaraRadera
  8. Härligt att du mår bättre igen. Så vackra bilder på dina blommor. Njut nu av allt när du mår bra. Här skiner solen även idag. Hoppas den gör det hos dig med. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Så godt å høre at du er bedre. Det hørtes vondt ut å ha det sånn. Romantiske bilder. En nytelse.
    God uke.
    Jannicke

    SvaraRadera
  10. Bedårande vackert. Sjukdomar är ett elände, fantastiskt att du orkar med din trädgård och har så himla fint.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Säger som ovan, att du orkar med att hålla så fint i din trädgård är ju fantastiskt! För den är ju så fin! Men jag förstår att du passar på när du har bra dagar... Hoppas du fortsätter att må bra!!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  12. Låter jobbigt, yrsel är inget man vill ha längre tider...skönt att höra att du mår bättre! Ljuvliga bilder du visar...
    Ja så var det redan tisdag, snart helg igen hi hi!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  13. Usch och fy för kroniska sjukdomar. Känner en tjej med samma elände som du sen har jag en nära släkting med Morbus Crohns. Så jobbigt. Men kanske man blir bättre på att verkligen njuta av allt set vackra de bra dagarna än vad vi som är förskonade gör. Jag vet inte. Vackra bilder fick du till i alla fall!☺
    Kram Milla

    SvaraRadera
  14. Usch och fy för kroniska sjukdomar. Känner en tjej med samma elände som du sen har jag en nära släkting med Morbus Crohns. Så jobbigt. Men kanske man blir bättre på att verkligen njuta av allt set vackra de bra dagarna än vad vi som är förskonade gör. Jag vet inte. Vackra bilder fick du till i alla fall!☺
    Kram Milla

    SvaraRadera
  15. Så skönt att höra att du mår bättre. Dina bilder är verkligen fulla av sommar, sol och drömmar och jag hoppas verkligen det kan bli en sån sommar för dig, utan nya skov utan istället med möjlighet att njuta och må riktigt gott.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...