onsdag 20 juli 2016

Ett litet lagom sommarpyssel.


Det snickras och målas flitigt här hemma. Jag får hålla mig på baksidan av huset där det är lugnast. Idag har jag rensat och klippt ner alla sjuttielva jättedaggkåpor i slänten. Det känns i ryggen minsann. Då och då tar jag en liten paus och sätter mig under pergolan. Det blev precis så där mysigt som vi tänkte oss. 






Maken hittade rostiga lejonansikten när vi besökte Nora trädgård häromdagen. De hänger nu på två av stolparna i pergolan. Pergolan är målad i en tjärbrun färg, nu återstår bara spaljéerna i hörnan. Men det blir inte helt lätt att pilla ut grenarna av Blush rambler från spaljén. Rosen har många vassa taggar så det krävs riktiga rejäla handskar för det arbetet.


Ibland behöver man pausa och vila benen lite, då är det trevligt med ett litet sommarpyssel. Jag hittade beskrivningen på de här små söta amplarna i senaste numret av Drömhem och Trädgård. Jag hade precis handlat hem ett nystan hampasnöre och i matkällaren stod massor av glasflaskor och skräpade. Det tog cirka 10 minuter att knyta en ampel så det gick fort och smidigt. Sen var det bara att fylla dem med sommarblommor.



Dagens favoritblomma får nog bli denna lilla skönhet.
Rosenskäran "Double Click Rose Bonbon"
En riktig sötnos!

Ha en skön mittiveckandag!

Kram
Titti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...