tisdag 5 juli 2016

Skräphörnan


Längst ner i vår trädgård ligger "skräphörnan". Jag vet inte hur många gånger jag försökt att få ordning i den här planteringen, men ingenting verkar trivas här. Orsaken är att en sork bor här och gräver bort det jag planterat. Nu har jag tröttnat och låter de växter som självsår sig här få stanna kvar.  Men i mitten av planteringen var det ett stort hål med bar jord, inte så vackert kanske. Tanken kom upp att vi kunde snickra en "mjölkpall" av de gamla plankor vi fick av sonen när han bytte ut sin gamla altan. Gamla grånade plankor...så fina...synd att bara kasta bort. Maken slängde ihop "mjölkpallen" på några timmar och nu står den där. Tycker det blev riktigt mysigt. Den passar in i den lite vilda omgivningen. På semestern ska vi leta efter gamla mjölkkannor, men tills dess har jag pyntat den med det som fanns i gömmorna.






De söta katterna hittade jag på en nätbutik www.houseofhedda.se

Det känns alltid skönt när man hittar en lösning på problemområden i trädgården. Ibland tar det lite tid innan det faller på plats. Man får gå och klura på det ett tag och plötsligt får man inspiration och kan sätta igång. Det är det som är så trevligt med att ha en trädgård. 


Tack för att du tittade in en stund!

Kram
Titti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...