lördag 2 juli 2016

Sommarlunken


Nu går jag in i sommarlunken, mer vila och mindre stress är nog bästa sättet att komma ur mina täta sjukdomsskov. Därför sätter jag kommentarsmöjligheten ur funktion för tillfället men självklart får ni gärna höra av er via mail om ni vill. Längst ner till vänster i varje inlägg hittar du ett M, där kommer du in på min mail. Men jag tycker det är väldigt roligt om du vill kika in här ändå. Ska försöka göra fler inlägg i veckan under sommaren och kanske blir det några fler inlägg från Italien. Men som sagt, mindre stress, färre krav och mer trädgårdsglädje. Tror att det ska bli så bra, så bra. Trädgården är ju trots allt till för att njutas av. Och njuter gör jag må ni tro!



Än så länge ser det lite klent ut här på baksidan av huset, men om några veckor kommer det vara fullt av glödande färger här...därför kallar vi gången för solnedgången...ni vet alla vackra färger på en kvällshimmel...gult, orange och rosa-rött.



För att förenkla lite har jag delat upp trädgården i olika sektioner. Innergården, soptunnerabatten, fjärilsrabatten, Julias Hörna, paradishörnan, nedre trädgården, solnedgången, pergolagången och skräphörnan ( jodå, en sån finns här också, fniss). I varje sektion har jag rensverktyg, vattenkannor och en korg för vissna blad och blommor. 


Här ser du hur jag hängt upp rensverktygen i en liten korg. I bakgrunden står en tom korg av flätad pil, där lägger jag vissna blad osv. Tycker det ser lite charmigt ut också, inte bara praktiskt alltså.


Lite pynt och skoj för barnbarnen finns också.







Idag har det regnat riktigt duktigt, så man behöver inte vattna ikväll. Ganska skönt att slippa faktiskt, armarna blir långa och värkbrutna av allt kånkande av vattenkannor när det är torrt.
Men ikväll fick vi lata oss på soffan istället.


Ha en fortsatt skön helg!

Titti


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...