onsdag 31 augusti 2016

På sommarens sista dag...


Den sista dagen i Augusti...tänk så fort tiden rinner bort. I maj känns sommaren oändligt lång, så många planer, så många idéer man vill genomföra i trädgården. Men så går tiden och allt blir inte gjort som man tänkt sig. Allt hinns inte med. Men det är ju så det är varje år. Man blir lika förvånad över att sommaren tog slut som man blev året innan. Kanske borde man sänka sina ambitioner lite och bara flyta med. Ta vara på det som bjuds. Stanna upp och bara njuta av sommaren. 





Bara njuta av alla vackra färger och underbara dofter som vår herre bjuder oss på.
Inte stressa och flänga runt som en galning!






Man blir lite klokare med åren och det är väl tur. Man får nya insikter. Jag har varit väldigt mycket sjuk den här sommaren, har inte alls orkat som jag brukar. Men trädgården är vacker ändå har jag märkt...utan att jag styr med järnhand. Visst...lite ogräs här och där...några döda grenar som inte blev bortplockade...kanske blev det inte vattnat och gödslat som det borde ha blivit...jag släppte kontrollen och lät bli fast jag borde...satte mig ner för att vila och njuta istället. Och faktiskt så tycker jag att det har varit den bästa sommaren i mitt liv...trots allt. Som Anticimexkillen som var här och la ut råttgift sa ( jodå, massor av stora äckliga råttor har sprungit omkring här i sommar) -Det här är en trevlig trädgård både för människor och djur...så sa han. Och jag kände mig väldigt nöjd med den förklaringen, för det är faktiskt precis så jag vill ha det.


Hoppas din sommar har varit lika trevlig och njutbar!

Kram
Titti


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...