måndag 19 september 2016

Höstfint på den gamla bänken



Överflödig
När vi skaffade en ny parkbänk till pergolan, blev den vita bänken "över". Maken ställde den ifrån sig vid planket och där blev den kvar hela sommaren. Så nu tyckte jag det behövdes lite höstfint på bänken som stod där så tom och tråkig.






Några blommor och en pumpa
Inget märkvärdigt, bara några små blommor och en pumpa. Och så makens gamla avlagda kängor som numera innehåller taklök istället för svettiga fötter. Men jag tycker det ser rätt gulligt och välkomnande ut där vid grinden.

Den nya soffan
Den nya soffan som fick ersätta den gamla bänken.


Den gamla var inte heller så dum
Och så här såg det ut innan vi byggde pergolan. Bänken är perfekt att ställa blommor och dekorationer på. Det här är en av mina favorit-vår-suktar-bilder. Jooo...det är sant! 
Jag har redan börjat längta efter våren. Speciellt idag när jag planterade alla vårlökar i höstsolen. Innan jag började planterandet satt jag nämligen i några timmar och letade vår-inspiration på nätet, sedan gick det galant att få ner alla lökar i jorden. Något jag egentligen tycker är ganska jobbigt.



Hoppas ni också har det skönt i höstsolen!

Kram
Titti

4 kommentarer:

  1. Så fine benker du har! Jeg har ingen benker i hagen,og det må jeg få gjort noe med :)
    Lenger etter våren gjør jeg også, og har mest lyst til å gjøre som bjørnen, nemlig å gå i hi og sove gjennom vinteren... ;)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Jättefint med bänken där och jag bara älskar de gamla skorna!
    Hoppas jag får lite tid över till höstpyssel i helgen...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Så fint de blev på bänken. Gillar skorna med taklöken i. Visst längtar man redan efter våren. Jag är ingen vintermänniska. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Härligt med kängorna. Nåt att tänka på kanske.bänken blev ju fin på sin nya plats och sött det du satte dit.
    Ha nu en sön mitt i veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...