lördag 3 september 2016

Ljuva September


September kom med sköna soliga dagar och krispiga nätter. 21 grader och helt vindstilla är ett perfekt väder om ni frågar mig. Sista veckan har jag haft Meniérs-anfall flera gånger om dagen och det har blivit soff-läge för min del. Men idag tog jag med mig det nya numret av Lantliv och satte mig i solstolen som maken snällt ställde fram åt mig nedanför förstu-trappen. Där satt jag sen och myste i septembersolen med min tidning. Man får göra det trevligt för sig så gott det går så man inte deppar ihop helt när man är sjuk. Så fort jag kommer ut i trädgården åker sinnesstämningen genast upp flera steg. Här har jag fin utsikt över innergården och dammen.


Utsikt från min solstol. 
Här ser jag dammen och växthuset och alla blommor.
Jag får nästan lust att sjunga " I min egen lilla värld av blommor" där jag sitter.
Passar ju onekligen ganska bra.







Pricken och hans kompisar håller mig sällskap. Pricken har hunnit bli hela 45 cm nu.
Stora karln.

 

Medan jag satt och latade mig höll maken på att ta bort grenar på plommonträdet snett bakom mig. Grenarna hade gått av för mängden plommon som tyngde. Det blev väldigt många plommon att plocka för den stackars maken så efter en liten kvällspromenad vankades det en god plommonpaj med vaniljglass framför tv:n. Doobidoo kan man ju inte missa, fniss.


Det jag gläder mig mest åt just nu är den fantastiskt vackra rosen Castle som blommat så fint hela sommaren i sin kruka. Jag tror aldrig jag sett så vackra gröna glansiga rosblad förut. Rosen är både röd och lila i olika stadier. Knopparna är också vackra. Den doftar gott men inte så starkt. Nu måste jag hitta en bra plats åt den i någon rabatt.
 





Tack för att du tittade in en stund.
Önskar er alla en riktigt skön och solig helg!

Kram
Titti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...