lördag 24 september 2016

Och blommorna små de kämpar på...



Rosenvial
Rosenvialen har blommat något helt fantastiskt i år. Den har fortfarande fullt av blommor fast vi har kommit långt in i september. Och i bakgrunden är himlen så otroligt blå. Bilderna är från i torsdags då vi hade ett underbart soligt väder. Idag har vi mulet och lite regn.


Gullris och Purpurklätt
Gullris och Purpurklätt passar så fint tillsammans.



Weigela
Den brokbladiga Weigelan har blommat hela sommaren och har inte gett upp än.


Fuchsior

Blue Rocket är min favorit. Den rosa Puts Folly är också en bra Fuchsia, den blommar otroligt rikligt. 



Petunior
Alla Petunior blommar också fortfarande. Så här års brukar de annars ha gett upp och kastats på komposten. Det är märkligt när man tänker på att vi faktiskt vissa år får vår första snö redan i början på oktober...bara en vecka dit ju!


De sista solstrålarna
Och det lilla lejonet sitter och njuter i morgonsolen. De sista små solstrålarna för i år.
Snart orkar inte solen upp över trätopparna och trädgården försjunker i ett mörker.


Trevlig helg!

Kram
Titti

6 kommentarer:

  1. Vakre blomster til det siste! Ja, en merker at nå er sommeren over for i år. Jeg ser det på plantene også, for de er så slitne av tørken som er her. Håper at det snart kommer regn en hel dag!

    Ha det godt!
    Klem

    SvaraRadera
  2. Mycket fint som blommar hos dig fortfarande! Läcker färg på rosenvialen. Har vårdnaden om min första fuchsia nånsin i år. Vad ska jag göra med den nu när den inte kan vara ute längre?
    Fortsatt trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Mycket fint som blommar hos dig fortfarande! Läcker färg på rosenvialen. Har vårdnaden om min första fuchsia nånsin i år. Vad ska jag göra med den nu när den inte kan vara ute längre?
    Fortsatt trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Så mycket färg i din trädgård! Jag saknar mina fuchsior, har bara en kvar nu.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så fint det blommar hos dig ingen känsla av höst här inte. Det är verkligen en härlig sep. vi fick efter den grå aug.Det där med fuchsior är jag inte bra på de är vackra och jag måste nog lära mig hur de trivs här hos mig.Skulle vara kul att ha de där fina primadonnorna.
    Ha det gott i veckan
    kram Meta

    SvaraRadera
  6. Visst är det en annorlunda höst. Men jag har ändå plantat lite höstblommor. Sen kan man ändå njuta av det härliga vädret. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...