tisdag 13 september 2016

Rostiga detaljer


För varje år som går så blir det fler och fler rostiga detaljer i trädgården. Tycker att rost och grönt passar så fint ihop. Det blir vackert när trädgårdspyntet smälter ihop med växterna och det blir spännande för besökaren som upptäcker detaljerna lite undan för undan på sin promenad runt i trädgården. Och numera finns det väldigt många kul saker i trädgårdsbutikerna. Det är lätt hänt att det slinker ner en rostig pryl i kundvagnen när man handlar.





Sönderälskad
Den här urnan tyckte jag så mycket om, men på slutet var den så rostig att den föll i bitar.
En liten påminnelse om att allt är förgängligt!


Älskad groda
Den här grodan har följt med oss från vår förra trädgård. Han ser nöjd ut där han sitter i sin rostiga bur. Han har suttit där i 16 år nu, så han har till och med blivit rostig på armbågen:-)


Sommarminne
Druvklasen hittade maken på en trädgårdsresa till Wij trädgårdar.


Rostiga redskap
De här redskapen används aldrig utan hänger bara där för syns skull.


En liten rostig samling
Här på mjölkpallen som maken snickrade i somras har vi en liten samling med rostiga saker.




Smådetaljer
Vissa detaljer är så små att man inte upptäcker dem på en gång.
Som de här fjärilarna som återkommer lite här och var i trädgården.
Eller de söta lejonhuvudena på pergolans stolpar.



Armeringsnät
Rostiga armeringsnät är ett nytt inslag i vår trädgård. Längre fram ska jag visa er makens senaste projekt i den vägen.


Rostig lampa


Tuppen
Den här tuppen med sina kycklingar tycker jag också mycket om. Tyvärr har jag
 inte hittat någon höna till honom ännu.



Solsken
Nu har jag en ledig vecka och ska försöka njuta så mycket jag kan
 av det härliga brittsommarvädret som vi har just nu.

Kram på er!

Titti


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...