lördag 17 september 2016

Stråk av rött


Höstkänning
Nu börjar man ana höstens ankomst mer och mer. Fast vädret fortfarande är varmt och skönt så känner man det i luften. Det doftar höst. Doften av fuktig jord, ruttnande äpplen och vissna blommor. Man kan se det också, som stråk av rött här och där. Den stora höst-showen är på ingång!

Höstpyntat och fint
Jag har börjat pynta trädgården med ljung och kryss-bollar. Tycker de här rosa/röda tonerna är så vackra så här års. De tröstar lite. Egentligen är jag ingen höst och vintermänniska. Jag är inte alls bra på det här med mörker och kyla! Tvärtom! Jag är en äkta sol-och-vårare:-) Men det hindrar ju inte att man gör det lite mysigt så här på höstkanten. Då känns det inte fullt så hemskt och tiden går lite fortare...och innan man hinner ana det så är det vår igen!









 




















Säga vad man vill, men visst är hösten vacker!
Vill önska er alla en riktigt skön helg!

Kram
Titti

7 kommentarer:

  1. Idag kändes det verkligen som höst här också. Betydligt mycket kyligare. Men hösten är vacker, precis som du säger. Jag måste säga att varje årstid har sin tjusning.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  2. Älskar höstens färgexplosioner. Så fint med ljungen i lådan! Här ser vi ut att missa mycket av det röda. Naturen går direkt till gult och brunt av torkan.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Hei Titti!

    Så hyggelig at du har åpnet kommentarfeltet ditt igjen! Jeg har lest nesten alle bloggpostene dine i sommer likevel :)
    Ser at du har fått røde blader på villvinen. Her er det bare gult pga. tørken. Det er fint med det røde om høsten.

    Klem

    SvaraRadera
  4. Ja du det är lite trist att man ska behöva plocka bort allt som sommaren bjuder på. Men bara att gilla läget och ta litet i taget så brukar det ordna sig.Så fint du har fixat hos dig. Jag har inte kommit så långt ännu( mer än tanken)Mannen är borta i 6 dagar och då blir det inget hemköpt tungt att ta på bussen.
    Har köpt en röd lilja ( på tal om rött) , undrar varför har inte mycket rött här lite rosor bara men hade nog en tanke som jag glömt. haha.
    Men en sak är säker att se naturens egen färgbytartid det älskar jag. Hjälper till lite ibland åxå.
    Ha nu en bra vecka framför dig
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Vackra höstbilder. Jag gillar verkligen hösten, kanske mest för att man får pusta ut efter sommaren.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så fina höstfärger.
    Ha det bra / Marika

    SvaraRadera
  7. Härligt med allt som blommar nu på hösten. Ser fint ut. Ha Enån fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...